امریکا-و-یوناما-سیستم-بانکی-افغانستان-را-تضعیف-نمی‌کنند

دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برای افغانستان در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان گفته‌است که امریکا و یوناما نمی‌خواهند نظام بانکی افغانستان تضعیف شود.‏

به گزارش افغان نیوز؛ اعلامیه وزارت خارجه طالبان به نقل از یک عضو هیات یوناما در این دیدار گفته‌است که برای توسعه اقتصاد و ‏سکتور خصوصی در افغانستان، روی ایجاد کانال‌هایی به منظور هماهنگی با نهادهای مختلف تمویل‌کننده کار می‌شود.

دیبرا لاینز گفته‌است که مشکلات و موانع در این زمینه از طریق گفتگو حل خواهد شد.

براساس اعلامیه وزارت خارجه طالبان، دیبرا لاینز در این دیدار در مورد سفر خود به آلماتی، پایتخت قزاقستان نیز به امیرخان متقی معلومات داده‌است.

وزیر خارجه طالبان هم گفته‌است که حکومت طالبان متعهد به همکاری با همه نهادهایی ‏است که برای پیشرفت و ترقی افغانستان تلاش می‌کنند.

در هنین حال، خبرگزاری باختر نیز از دیدار دیبرا لاینز با عبدالسلام حنفی؛ معاون رییس‌الوزرای طالبان خبر داده و گفته‌است که در این دیدار روی مسایل بانکی و وضعیت بشری و رشد زراعت گفتگو شده‌است.

این در حالی ‌است که امریکا پس از روی کار آمدن طالبان حدود ۱۰ میلیارد سرمایه افغانستان را مسدود کرد. مسدودن شدن این پول، نقدینگی و نظام بانکی افغانستان را با خطر فروپاشی مواجه کرد؛ طوری که تعدادی از بانک‌های خصوصی از جمله «میوندبانک» کاملا سقوط کردند.

امریکا و یوناما سیستم بانکی افغانستان را تضعیف نمی‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد