امریکا-پروسه-صلح-و-مبارزه-با-تروریزم-را-هم‌زمان-پیش-می‌بریم

وزیر دفاع ایالات متحده‌ی امریکا تصریح نموده است که همزمان با تلاش‌ها برای مصالحه با طالبان، نیاز است تا اردوی امریکا تمرکز خود را به ماموریت ضد تروریزم در افغانستان حفظ کند.

به گزارش افغان نیوز: مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده‌ی امریکا که دیروز (چهارشنبه، ۲۰ قوس) در کانگرس امریکا صحبت می‌کرد، گفت؛ افغانستان نباید بار دیگر به پناهگاه تروریزم مبدل شود.

وی تأکید کرد: «ما یک مأموریت ضد تروریزم در افغانستان داریم؛ به این معنا که نگذاریم افغانستان به پناهگاه تروریزم مبدل شود تا از آن جا ما (امریکا) را تهدید کند.»

از سویی هم، وزیر دفاع امریکا گفت که این کشور آماده‌ی کاهش نیروهایش در افغانستان می‌باشد؛ اما بخشی از این نیروها همچنان به خاطر حفظ منافع امریکا در افغانستان باقی خواهند ماند.

در همین حال مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا که در این نشست نیز حضور داشت، گفت که پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) برای کاهش نیروهایش در افغانستان در حال بررسی گزینه‌های مختلف می‌باشد.

او اما با اشاره به حضور نیروهای کشورش در افغانستان گفت که هنوز این گزینه به صورت بالقوه در پنتاگون مطرح می‌باشد. این کشور هم‌اکنون حدود ۱۲ هزار سرباز در افغانستان دارد که مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان می‌باشند.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان از حدود یک هفته‌ی پیش بدینسو مصروف گفت‌وگو با نمایندگان طالبان در قطر است.

امریکا: پروسه صلح و مبارزه با تروریزم را هم‌زمان پیش می‌بریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد