امریکا-چهرۀ-اشغال‌گرانه-اش-را-آشکار-ساخت

امارت اسلامی طالبان در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید، امریکا چهرۀ اشغال‌گرانۀ خود را آشکار ساخت، پالیسی دشمنی با دین اسلام و حمایت از غصب و استعمار را اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیۀ ذبیح‌الله مجاهد گفته شده که امارت اسلامی به رسمیت شناختن قبلۀ نخست مسلمانان را به حیث مرکز اسراییل از سوی رییس جمهور امریکا شدیدا نکوهش می‌کند و این عمل را علیه تمام امت اسلامی گامی پر از تعصب و دور از عقل می‌داند.

در اعلامیه گفته شده که این اقدام ترامپ دامن‌زدن به آتش جنگ در تمام جهان و به ویژه در خاور میان خواهد بود.

این گروه می‌گوید ترامپ با این کار خود واضح ساخت که امریکا در تمام آن مشکلات مسلمانان مستقیما دخیل است که از دهه‌ها امت اسلامی را به رنج آورده، کشورها را اشغال کرده، مردم را قتل کرده و سعی از بین بردن ارزش‌های اسلامی را دارند.

طالبان از کشورهای اسلامی می‌خواهد تا حمایت‌شان را از بیت‌المقدس اعلام نموده مبارزۀ مردم فلسطین علیه اسراییل را عملا کمک کنند.

در اعلامیۀ امارت اسلامی طالبان هم‌چنان گفته شده که اگر جهان اسلام در بین خود دست برادری ندهد و به یک اتفاق به خاطر حل معضلاتش اقدام نکند، دور نخواهد بود که از طرف قویت‌های استکبار ارزش‌های اسلامی بیش‌تر پامال شده و موجودیت مسلمانان در مخاطره قرار گیرد.

این در حالی‌ست که روز گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در کاخ سفید رسما بیت‌المقدس را به حیث پایتخت کشور فلسطین به رسمیت شناخت.

ترامپ در جریان یک سخن‌رانی گفت که سفارت امریکا در اسراییل نیز از تل آویو به یبت‌المقدس انتقال خواهد یافت.

از سویی، پیش از این محمود عباس، رییس جمهور فلسطین هشدار داده بود که پذیرفته‌شدن فلسطین به عنوان پایتخت اسراییل برای منطقۀ خاور میانه خطرناک است.

امریکا چهرۀ اشغال‌گرانه اش را آشکار ساخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد