امریکا-کاهش-نیرو-در-افغانستان-ربطی-به-توافق-صلح-ندارد

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفته است که هرگونه خروج و یا کاهش نیروهایی کشورش از افغانستان به توافق صلح با طالبان بستگی ندارد و ممکن است کاهش در شمار این نیروها بدون توافق صلح اتفاق بیفتد.

به گزارش افغان نیوز: مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا دیروز دوشنبه، دوم دسمبر (۱۱ قوس) به خبرگزاری رویترز در لندن گفته است که کشورش بحث‌های را در مورد کاهش احتمالی بخشی نیروهای امریکایی از افغانستان با مقام امریکایی و متحدان‌اش در پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) آغاز کرده است.

آقای اسپر بدون این‌که رقمی از بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان ارایه کند گفت: "احساس اطمینان می‌کنم که شمار سربازان خود در افغانستان را می‌توانیم کاهش دهیم و نیز اطمینان حاصل کنیم که آن مکان (افغانستان) لانۀ امنی برای تروریست‌هایی که بتوانند به امریکا حمله کنند، نشود."

وی همچنان افزوده است که متحدان ما نیز توافق دارند که می‌توانیم شمار سربازان خود را از آن کشور کاهش دهیم؛ اما ضرور نیست که این اقدام ربطی به مذاکرات صلح امریکا با طالبان داشته باشد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا به روز پنجشنبه (۲۸ نومبر) در یک سفر غیرمنتظره وارد افغانستان شد و از تمایل طالبان به صلح و کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان خبر داد.

رییس جمهور ترمپ افزود که امریکا در حال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است و به گفتۀ وی؛ قوایی امریکایی مستقر در افغانستان تا ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

این درحالی است که اکنون حدود ۱۳ هزار سرباز امریکایی، علاوه بر هزاران نفر از سربازان ناتو در افغانستان مستقر اند.

امریکا: کاهش نیرو در افغانستان ربطی به توافق صلح ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد