امضای-تفاهم-نامه-همکاری-های-فنی-میان-افغانستان-و-سنگاپور

تفاهم نامه همکاری تخنیکی با حضور داشت رهبران دو کشور از سوی مقام های افغانستان و سنگاپور در قصر آستانا به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: در جریان سفر رئیس جمهور غنی به سنگاپور با حضور رئیس جمهورغنی و صدراعظم آن کشور این تفاهم نامه از سوی عبدالستار مراد وزیر اقتصاد افغانستان و یکی از مقام های آن کشور امضا گردید

همچنان آقای غنی روز جمعه (۱۸ حمل) با لی‌ثین لونگ صدراعظم سنگاپور در قصر اِستانا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که هیئت افغانستان نیز حضور داشت، دوطرف درخصوص همکاری‌های تخنیکی و فرصت‌های موجود همکاری میان افغانستان و سنگاپور و همچنان مبارزه با تروریزم و مواد مخدر بحث و تبادل نظر کردند.

آقای غنی، تروریزم و مواد مخدر را دو معضل بین‌المللی دانست و مبارزۀ جدی و مشترک به‌خاطر دفع خطر امنیت، ثبات و پیشرفت منطقه و جهان تأکید ورزید.

محمد اشرف غنی با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی سنگاپور، تلاش‌‌های حکومت و مردم آن کشور را ستایش کرده گفت، دانش و تجارب مردم سنگاپور در پیشرفت این کشور نقش اساسی داشته‌است.

وی، امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان را در ثبات و پیشرفت منطقه مهم و ارزنده دانسته افزود، افغانستان از تجارب و مهارت‌های تخنیکی موفق کشورهای مترقی نظیر سنگاپور استفاده خواهد کرد.

صدراعظم سنگاپور گفت، کشورش آماده‌است تا افغانستان را در زمینه‌های گوناگون همکاری کند و سفر هیئت‌های رسمی بلند پایۀ دو کشور، فرصت می‌دهد که افغانستان و سنگاپور تجارب و مشوره‌ها را باهم شریک سازند.

وی همچنان خاطرنشان کرد که حکومت سنگاپور دانش تخنیکی و مشوره‌های سودمند را درخصوص انکشاف، پیشرفت، ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف با افغانستان شریک خواهد ساخت.

درحضورداشت رئیس‌جمهورغنی و لی‌ثین لونگ صدراعظم سنگاپور، یادداشت تفاهم همکاری‌های تخنیکی از سوی مقامات دوکشور به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری های فنی میان افغانستان و سنگاپور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد