امضای-قرارداد-ساخت-پروژه-انکشافی-از-سوی-وزیر-احیا-و-انکشاف-دهات

قرارداد ساخت ۴۵ پروژه انکشافی در بخش های راه سازی و آب رسانی به ارزش ۳۷۸میلیون افغانی میان وزیر احیا و انکشاف و دهات و نمایندگان شرکت های خصوصی به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: نصیراحمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات، قرارداد ۴۵ پروژه‌ی توسعه‌یی را با نماینده‌گان شوراهای انکشافی روستاها و شرکت‌های خصوصی در یک نشست خبری در کابل امضا کرد.

نصریر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات در هنگام امضای این قرارداد ها گفت که از هزینه 4 پروژه از سوی کشور های هندوستان و قزاقستان پرداخت میشود، و متباقی 41 پروژه دیگر را حکومت تمویل میکند.

این پروژه‌ها در ولایت‌های بدخشان، بادغیس، بغلان،‌ بلخ،‌ غور، هرات، قندهار، کنر، خوست، قندوز، ننگرهار، پکتیا، سمنگان، سرپل و زابل تطبیق خواهند شد.

وی افزود که در جریان تطبیق این پروژه‌ها، ۱۹ هزار و ۳۳۰ روز کاری ایجاد می‌شود و ۱۳۲هزار و ۴۸۷ باشنده‌ی محل از این پروژه ها مستفید می‌شوند.

این قراردادها شامل ساخت پل‌ها، بندهای آب، کانال‌ها آب‌رسانی، ایجاد دیوارهای استنادی و دیوار محوطه مکتب است که تطبیق آن از سوی برنامه‌ی انسجام ساحه‌ای وزارت احیا و انکشاف دهات نظارت می‌شود.

آقای درانی از شوراهای انکشافی و شرکت‌های قراردادی به صورت جدی خواست که کیفیت و زمان‌بندی پایان کار پروژه‌ها را به صورت تعیین شده اجرا کنند.

او گفت:‌ «به طرف‌های قرارداد باز هم یادآوری می‌کنم که کار را در زمان تعیین شده، با کیفیتی که در قرارداد ذکر شده، به پایان برسانند.»

آقای درانی هدف از اجرای این پروژه‌ها را اتصال روستاها و مناطق زراعتی به مارکیت و افزایش حاصلات زراعتی خواند.

 

امضای قرارداد ساخت 45 پروژه انکشافی از سوی وزیر احیا و انکشاف دهات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد