انتخابات-شفاف-و-عادلانه-بدون-همکاری-مردم-ممکن-نیست

رییس اجراییه در دومین نشست پارلمان جوانان افغانستان گفت که جوانان نباید درس‌های ناکام و اشتباهات گذشتهٔ تاریخی را تکرار کنند.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله امروز یکشنبه (۱ اسد) که در جمع اعضای پارلمان جوانان سخن می گفت، تصریح کرد که جوانان اکثریت فعال نفوس کشور را تشکیل می‌دهند، به همين دليل مسوولیت سنگین‌تر دارند.

دوكتور عبدالله عبدالله گفت که اعضای پارلمان جوانان می‌توانند برعلاوه تمرین دموکراسی و مردم‌سالاری در زمینه کاریابی، خدمات عامه و مشوره‌دهی سالم با حکومت همکاری نمایند.

به گفته رييس اجراييه كشور، جوانان حق دارند که از رهبری حکومت وحدت ملی بدون کدام ترس انتقاد کنند تا ما به رفع کمي و کاستی‌ها بپردازیم.

رییس اجراییه کشور در بخش دیگر از سخنانش به مسأله انتخابات پرداخت و گفت که انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری بدون همکاری مردم و قشر سیاسی ممکن نیست.

او افزود که برای برگرداندن اعتبار دوباره مردم و برگزاری انتخابات سالم براساس معیارهای دموکراتیک نیازمند تصمیم جمعی هستیم؛ زیرا همکاری مردم به معنی کمک به شفافیت، نظارت و مشارکت فراگیر می‌باشد.

رییس اجراییه اطمینان داد که حکومت متعهد به برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و به‌موقع است.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه‌ٔ صحبت‌هایش با اشاره به اشتباهات تاریخی اظهار داشت که رهبران سیاسی باید عواقبِ تصامیم و اقدامات شان را بسنجند، یک حرکت ممکن است که اوضاع کُلی را برهم بزند.

او تصریح کرد که همهٔ رهبران سیاسی باید به خود بنگرند که چگونه می‌توانیم برای نجات افغانستان کار بهتر و موثر‌تر انجام دهیم.

او گفت که اگر نگاه عمیق به اوضاع افغانستان داشته باشیم، متوجه می‌شویم که مسوولیت‌های ما بیشتر و بزرگتر از ادعای شخصی‌مان است.

رییس اجراییه کشور خطاب به جوانان اظهار داشت که افغانستان به یک درخت تنومند می‌ماند که شاخه‌ها و ریشه‌های آن جوانان و کودکان است. این درخت را از هر مرض و آفتی که آن را از پربار شدن، به ثمر رساندن و شاداب شدن باز می‌دارد، دور سازید.

دوكتور عبدالله عبدالله تصريح كرد: تفرقه، نفاق و تبعیض آفت این درخت تنومند است.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به اعضای پارلمان جوانان افغانستان وعده سپرد که در مورد بستهٔ پیشنهادی آنان براساس امکانات موجود حکومت اقدامات عملی انجام می‌دهند.

در اخیر، اعضای پارلمان جوانان افغانستان با اهداي تقديرنامه‌یی از تلا‌ش‌ها و همکاری‌های دوکتور عبدالله عبدالله ستایش کردند.

انتخابات شفاف و عادلانه بدون همکاری مردم ممکن نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد