تطبیق-طرح-استرانیژی-دسترسی-به-اطلاعات-برای-کاهش-فساد-کمک-خواهد-کرد

ریاست اجراییه از وجود فساد گسترده در ادارت دولتی خبر می دهد و می گوید که فساد اداری طغیان کرده و تاثیر آن در همه عرصه ها احساس می شود به همین دلیل دسترسی به اطلاعات در اولویت کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله عبدالله رئیس اجراییه  امروز یک شنبه(22 اسد) در نشست مطبوعاتی که خبرنگاران گفت: همکاری رسانه ها ، فعالان مدنی، حکومت و جامعه بین الملل با یکدیگر می تواند در  کاهش فساد اداری در کشور تاثیر زیادی بگذارد.

داکتر عبدالله تصریح کرد، بعضی ادارات سخنگویان همکاری لازم با مردم و رسانه ها را دارند اما مخالفت مسولین در زمینه دسترسی به اطلاعات مشکلات زیادی را برای عدم آگاهی مردم از کارکردهای حکومت به وجود آورده است.

رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی اضافه می کند عدم همکاری مسولان در دسترسی به اطلاعات بر اعتبار آن نهاد صدمه خواهد زد که موجب می شود نهاد به عنوان فاسد در کشور معرفی شود.

او همچنان خاطر نشان ساخت که عدم آگاهی اکثر مردم در مرکز و ولایات از قانون دسترسی به اطلاعات باعث بی توجهی نهاد و کم زنگ شدن تطبیق این قانون برای رسانه ها شده است.

سید اکرام افضلی رئیس کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات از ایجاد طرح استراتیژی در کشور خبر داد و گفت که با حمایت دولت و همکاری نهاد ها و رسانه ها جهت آگاهی دهی عامه می توان در تطبیق این استراتیژی بیشتر موثر خواهد بود.

آقای افضلی اظهار داشت  هدف از ایجاد طرح استراتیژی دسترسی به اطلاعات را ایجاد وضعیت فرهنگ شفافیت در دستگاه حکومت ، ثبات سراسری و توسعه انسانی بیان کرد.

 

تطبیق طرح استرانیژی دسترسی به اطلاعات برای کاهش فساد کمک خواهد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد