توافقنامه-آسان-خدمت-میان-دادگاه-عالی-و-وزارت-مالیه-به-امضا-رسید

توافق نامه ی پروسه آسان خدمت برای ایجاد سهولت و ساده سازی ۴۶ نوع کار میان دو نهاد دادگاه عالی و وزارت مالیه به امضا رسید.

به گزارش خبرگزار افغان نیوز: محمد یوسف حلیم قاضی القضات و اکلیل حکیمی وزیر مالیه امروز شنبه(31 سرطان) طی کنفرانس خبری توافقنامه ای را تحت عنوان پروسه آسان خدمت با وزارت مالیه به امضا رسانیدند.

اکلیل حکیمی در مراسم امضای این توافقنامه تصریح نمود که پروسه آسان خدمت 7 ارگان دولتی را زیر چتر گرفته که وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین؛ دادگاه عالی، ریاست ترافیک، معینیت عواید و گمرکات، ریاست پاسپورت و تدارکات ملی از اداراتی اند که تا 20 روز دیگر خدمات ساده سازی ارایه خواهد شد و مردم از این خدمات مستفید می شوند.

وزیر مالیه علاوه نمود آسان خدمت تا زمان ایجاد تشکیلات مستقلانه در داخل ارگان ها سیستم های ساده سازی پروسه های را اجرا خواهند نمود و بعد از  یک سال به صورت مستقل خدمات می کنند.

او همچنان اظهار داشت که برای ایجاد مراکز در  سراسر کشور زمین در اختیار وزارت قرار گرفته است تا بتوانند این پروسه را از ادارات مستقل نماید.

در همین حال محمد یوسف حلیم قاضی القضات کشور اضافه کرد که امضای توافقنامه در راستای حکومت داری خوب که بر اساس آن دادگاه عالی نیز سیستم آسان خدمت را به عنوان سومین اداره در کشور خدمات را به صورت ساده توزیع می کند است.

آقای حکیمی افزود:" قانون پروسه آسان خدمت از کشورهای آذربایجان و گرجستان گرفته شده به دلیل این که از لحاظ فرهنگی با افغانستان دارای مشترکات زیادی می باشد."

اکلیل حکیمی وعده داد وزارت مالیه درحمایت از این پروسه کمک های مالی و تخنیکی خواهد شده اما در صورت تخلف در جریان تطبیق با همکاری شورای امنیت و دادگاه عالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

قاضی القضات کشور تاکید می کند که این برنامه دو سال قبل روی دست گرفته شده است تا خدمات برای مردم در اکثر موارد ساده و آسان صورت گیرد و همچنین از شفافیت و سرعت عمل نیز برخوردار باشد.

آقای حلیم خاطر نشان ساخت با راه اندازه ی این پروسه سهولت اجراآت، دسترسی آسان مردم به خدمات عدلی و قضایی در این دادگاه می تواند شفافیت را به وجود آورد.

 

 

توافقنامه آسان خدمت میان دادگاه عالی و وزارت مالیه به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد