امنیت-ملی-افغانستان-خلیل‌زاد-ادعای-اخیرش-را-باید-ثابت-کند

سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد در مورد اینکه داعش در حملات روز سه‌شنبه هفته گذشته بر شفاخانه صد بستر دشت برچی کابل و مراسم تشییع جنازه در ننگرهار دست داشته است، باید سند ارائه کند.

به گزارش افغان نیوز: جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی، امروز شنبه( ۲۷، ثور) طی یک نشست خبری در کابل گفت که داعش در افغانستان در مناطقی فعالیت دارند که طالبان آن مناطق را ناامن کرده‌اند.

به گفته‌ی او، طالبان و داعش شاید گاهی به‌خاطر پول و منافع مادی باهم درگیر شده باشند، اما در استراتژی دو گروه یک هدف را دنبال می‌کنند و همکاری نزدیک دارند.

فیصل همچنان از خلیل‌زاد که داعش را مسئول حملات روز سه‌شنبه هفته گذشته بر شفاخانه صد بستر دشت برچی کابل و مراسم تشییع جنازه در ننگرهار دانسته است، خواست در صورتی که سندی در این مورد در دست داشته باشد، آن‌را با دولت و مردم افغانستان شریک کند.

روز سه‌شنبه (۲۳ ثور) در دو حمله‌ی مرگ‌بار مسلحانه و انتحاری در کابل و ننگرهار بیش از ۵۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۸۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

حمله‌ی مسلحانه در کابل بر یک شفاخانه‌ی صدبستر در غرب کابل و حمله‌ی انتحاری در ننگرهار در یک مراسم تشییع جنازه در ولسوالی کوزکنر این ولایت صورت گرفت.

زلمی خلیل‌زاد روز گذشته در رشته‌تویتی نوشت که براساس ارزیابی‌های حکومت ایالات متحده، شاخه‌ی خراسان گروه داعش مسئول حملات روزهای اخیر در کابل و ننگرهار بوده است.

مقام‌های دولت افغانستان اما همواره تأکید کرده‌اند که حملات روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته در کابل و ننگرهار از سوی طالبان صورت گرفته است.

امنیت ملی افغانستان: خلیل‌زاد ادعای اخیرش را باید ثابت کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد