امنیت-ملی-حمله-تروریستی-در-قندهار-را-به-پاکستان-نسبت-داد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام نموده که حمله هراس افگنانه در حوزه پنجم شهر قندهار توسط تروریستان وابسته به یکی از مراکز هراس افگنی واقع در منطقه چمن، پاکستان راه اندازی شده بود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ی ریاست عمومی امنیت ملی کشور آمده است: "حمله هراس افگنانه در حوزه پنجم شهر قندهار توسط هراس افگنانه وابسته به یکی از مراکز هراس افگنی واقع در منطقه چمن، پاکستان راه اندازی شده است. در جریان این حمله، هراس افگنان به گونه منظم توسط شخصی به نام ملا آغا، از پاکستان سوق و اداره و رهبری می شدند."

ریاست عمومی امنیت ملی کشور مدعی شده است: جریان مکالمات میان هراس افگنان عامل این حمله و آمران شان در پاکستان سند انکار نا پذیر حضور، فعالیت و رهبری حمله های هراس افگنانه در خاک ما از آن طرف خط از پاکستان  می باشد.

اعلامیه افزوده است که چنین اعمال تلاش های جاری که برای صلح در جریان است را به خطر مواجه ساخته و هویت و نیت هراس افگنان را به حیث یک گروه اجیر بیشتر آشکار می سازد. یک بار دیگر ثابت شد که طالبان به خاطر منافع دیگران می جنگند و رهبری فعالیت های شان از خارج از کشور صورت میگیرد.

بر بنیاد خبرنامه ی ریاست عمومی امنیت ملی، در حال حاضر این موضوع زیر کار نهادهای کشفی است و به زودی جزییات آن با شهروندان افغانستان شریک می شود. این در حالیست که چند روز پیش مشاور امنیت ملی افغانستان مدعی شد، طالبان میخواستند کابل را تصرف کنند اما در تأمین این اهداف ناکام شدند.

در همین حال، ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در واکنش به‌حملۀ تروریستی اخیر در کابل و قندهار اعلام نموده که پس از چند دوره نشست و گفت‌وگو دربارۀ صلح، هیچ تغییری در تفکر تروریستی و خشونت‌باورانۀ طالبان به میان نیامده است.

این درحالی است که طالبان با نشر اعلامیه ی این ادعای ریاست عمومی امنیت ملی کشور را رد کرده می افزایند: "همه عملیات های ما در داخل کشور طرح و عملی می شود، به رهبری بیرون مرزی نیاز ندارد.

در اعلامیه این گروه آمده است که دشمن پیش از عملیات نا آگاه می باشد، هیچ معلومات ندارد، زمانی که با حمله، تلفات و ذلت مواجه شود، باز بخاطر معطوف ساختن توجه مردم اینگونه یاوه گوی می کند.

از سوی هم، محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز امروز (شنبه، ۲۹ سرطان) در صفحه‌ توییترش، اتهامات واردشده از سوی امنیت ملی افغانستان را بی‌اساس خوانده‌ و نوشته است که یکدیگر را مقصردانستن در تضاد با روحیه‌ توافق بین رهبری دو کشور برای رسیدگی به مسایل از طریق هماهنگی نزدیک بین مراجع مربوطه است.  اما حکومت افغانستان بار دیگر تأکید می کند که پاکستان با بازی های دو گانه تلاش دارد تا منافع خود را در گفت و گوهای صلح تأمین کند.

امنیت ملی حمله تروریستی در قندهار را به پاکستان نسبت داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد