امید-است-صلح-از-قندهار-آغاز-شود

رییس شورای عالی صلح، خطاب به طالبان گفت که «بنیاد» افغانستان از قندهار شکل گرفته و امید است تا روند برقراری صلح و ثبات پایدار نیز از این ولایت آغاز شود.

به گزارش افغان نیوز: محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح، طالبان را «تحریک طالبان» خطاب کرد و گفت که «بنیاد» افغانستان از قندهار شکل گرفته‌است و امید است تا روند برقراری صلح و ثبات پایدار نیز از قندهار آغاز شود.

آقای خلیلی گفت که خارجیان هیچ‌گاه در افغانستان صلح نمی‌خواهند پس نیاز است تا گفتگوهای «بین‌الافغانی» برای رسیدن به صلح انجام شود.

رییس شورای عالی صلح تأکید کرد که رهبری این شورا آماده‌ هرگونه قربانی برای رسیدن به صلح است و هیچ‌گاه از توطئه‌‌هایی‌که به گفته او دربرابر شورای عالی صلح جریان دارد، نخواهد ترسید.

آقای خلیلی همچنین حمایت خود را از کاروان صلح‌خواهان ولایت هلمند اعلام کرد.

در همین‌حال، مولوی قیام‌الدین کشاف؛ رییس شورای علمای افغانستان که در این مراسم شرکت کرده بود، از طالبان خواست تا به روند صلح بپیوندند، به کابل بیایند و حزب سیاسی ایجاد کنند.

او همچنین اشاره کرد که هنوز از سوی طالبان پاسخ مثبت نشنیده‌اند.

کشاف گفت که شورای علمای افغانستان از روند صلح در کشور، پشتیبانی می‌کند.

این در حالی است که چند روز پیش، شورای عالی صلح گفت که اگر طالبان تفاهم‌نامۀ صلح را با حکومت امضا کنند، حکومت جدول زمان‏بندی خروج نیروهای خارجی را از افغانستان آماده خواهد ساخت.

سخنگوی این شورا می‏گوید که حکومت افغانستان در گفتگو با طالبان، هیچ پیش‌شرطی تعیین نکرده‌است و نباید طالبان نیز در این مورد، پیش‌شرطی تعیین کنند.

با آن‏که حکومت افغانستان و شورای عالی صلح گفته‌اند که در انتظار پاسخ طالبان به بسته‌ پیشنهادی اشرف غنی هستند، اما تاکنون رهبری طالبان به این پیشنهاد پاسخ روشنی نداده ‌است.

امید است صلح از قندهار آغاز شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد