امیدوارم-مجلس-نمایندگان-با-مسئولیت-پزیری-سند-بودجه-ملی-را-تایید-کند

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور بیان داشته که امیدوار است مجلس نمایندگان با احساس مسئولیت در قبال مردم افغانستان سند بودجه ملی سال ۱۳۹۶را تایید کند.

به گزارش افغان خبر: پس از استیضاح وزیران از سوی مجلس نمایندگان و نپذیرفتن نتیجه آن از سوی ریاست جمهوری، حکومت پای دادگاه عالی را به این قضیه باز کرد.

اما مجلس نمایندگان این کار حکومت را اشتباه تلقی کرده و میگوید اگر حکومت نتیجه اسیتضاح وزیران که منجر به سلب صلاحیت شدن هفت وزیر گردیده نپذیرد، بودجه ملی سال 1396 خورشیدی را تایید نمیکند.

اما دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور امروز دوشنبه (اول قوس) در نشست شورای وزیران گفته که امیدوار است مجلس نمایندگان با در نظر گرفتن منافع ملی سند بودجه سال آینده را تایید کند.

به گفته رئیس اجرائیه کشور در این سند بودجه توازن انکشافی در نظر گرفته شده و برای از بین بردن فقر، ایجاد کار، فراهم ساختن شرایط بهتر زندگی تلاش شده است.

سند بودجه ملی سال مالی 1396خورشیدی در دو بخش عادی و انکشافی یک هفته قبل به مجلس سنا تحویل داده شد تا این مجلس نظریات خویش را در آن درج نماید.

بودجه ملی سال آینده کشور ۴۶۶ میلیارد افغانی  که شامل ۲۸۷ میلیارد افغانی بودجه عادی و ۱۷۸ میلیارد افغانی بودجه انکشافی است.

امیدوارم مجلس نمایندگان با مسئولیت پزیری سند بودجه ملی را تایید کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد