امیدواری-امریکا-از-اقدامات-اخیر-طالبان-در-افغانستان

وزیر خارجه امریکا و قصر سفید با استقبال از رهایی دو استادان دانشگاه از سوی گروه طالبان، ابراز امیدواری نموده است که اقدامات اخیر این گروه و دولت افغانستان منجر به پایان جنگ در این کشور شود.

به گزارش افغان نیوز: مایک پمپیو، وزیر خارجۀ امریکا با نشر یک اعلامیه‌ای گفته است که از اقدام دولت افغانستان به رهایی سه نفر از زندانیان طالبان و شبکۀ حقانی، و نیز از تصمیم طالبان برای رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی و ده نظامی افغان استقبال می‌کند.

در این اعلامیه آمده است: "برای ما، این پیشرفت‌ها نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای این است که جنگ افغانستان – بحران هولناک و پرهزینه‌ای که چهل سال دوام کرده – به‌زودی از طریق یک تفاهم سیاسی به پایان برسد."

در همین حال، قصر سفید نیز با انتشار یک اعلامیۀ جداگانه از اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به خاطر آنچه که "اقدامات شجاعانۀ" او در راستای مصالحه در افغانستان خوانده، قدردانی کرده است.

این درحالی است که طالبان از سال 2016 تا حالا دو نفر از استادان دانشگاه امریکایی افغانستان را در اسارت خود داشتند و همواره برای رهایی آن‌ها خواستار آزادی زندانیان‌شان بودند.

اما این درخواست تا دو هفته پیش با مخالفت دولت افغانستان روبرو شده بود؛ تا اینکه اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پذیرفت که انس حقانی، برادر رهبر شبکۀ حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید عمری، از دیگر اعضای برجستۀ طالبان را از زندان بگرام آزاد کند.

در اعلامیه‌ای که گروه طالبان پس از رهایی این زندانیان منتشر کرد، ابراز امیدواری شده است که تبادلۀ زندانیان "گامی به جلو در راستای اعتمادسازی و تقویت حسن نیت برای کمک به روند مصالحه" باشد.

امیدواری امریکا از اقدامات اخیر طالبان در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد