امیدواری-وزیر-خارجه-امریکا-از-آغاز-مذاکرات-بین-الافغانی

وزیر خارجه امریکا از توافق اخیر سیاسی میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله استقبال کرده و افزوده است که این توافق زمینه گفت‌وگو در افغانستان را مساعد می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز: مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا همزمان با ملاقات زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا با مقام‌های حکومت افغانستان، در اظهارات دیروز خود در واشنگتن از توافق اخیر سیاسی میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله استقبال کرد.

مایک پومپیو در اظهارات دیروز خود ابراز امیدواری کرد که این توافق زمینه گفت‌وگو در افغانستان را مساعد سازد.

آقای پومپیو افزود: "ما از هر دو رهبر می‌خواهیم که تحرک ناشی از این نتیجۀ مثبت را در مسیر تسریع تلاش‌های شامل ساختن حکومت در مذاکرات بین‌الافغانی قرار دهند. ما نیازمندیم تا همه اطراف به شمول طالبان نقش خود برای آغاز مذاکرات را انجام دهند . خشونت باید کاهش یابد، ما سخت تلاش می‌کنیم تا هدف مهم دستیابی به صلح و آشتی در افغانستان را برآورده سازیم."

ملا هبت‌الله، رهبر طالبان در پیام خود به مناسبت عید فطر گفته است که طالبان متعهد تطبیق موافقت‌نامه خود با امریکا می‌باشند و واشنگتن هم باید تعهد خود را عملی سازد تا به‌گفته وی این فرصت حیاتی ضایع نشود.

این درحالی است که منابع در ارگ ریاست جمهوری می‌گویند؛ مقام‌های افغان هنگام صحبت با آقای خلیل‌زاد تأکید کردند که قبل از گفت‌وگوی مستقیم با طالبان آتش‌بس یا کاهش خشونت باید نافذ شود.

امیدواری وزیر خارجه امریکا از آغاز مذاکرات بین الافغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد