امیر-قطر-در-پیوند-به-گفتگوی-صلح-ابراز-امیدواری-کرد

امیر قطر خطاب به رئیس جمهور غنی گفت که در اثر تلاش های شما تا اینجا رسیدیم و بعد از این، تحت راهنمایی و رهبری شما به نتایج خوب دست خواهیم یافت.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و هیات همراه اش روز گذشته در دیوان امیری در شهر دوحه طی یک مراسم ویژه، مورد استقبال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، قرار گرفتند.

در اعلامیه ارگ آمده است که معاینۀ قطعۀ تشریفات و معرفی هیات دو جانب، سران دو کشور با هم دیدار کردند و روی گسترش روابط افغانستان و قطر، همکاری های اقتصادی و پروسۀ صلح، بحث و تبادل نظر نمودند.

امیر قطر ابراز آرزومندی کرد که تلاش های مشترک هر دو کشور باعث تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان گردد. وی خطاب به رئیس جمهور گفت که در اثر تلاش های شما تا اینجا رسیدیم و بعد از این، تحت راهنمایی و رهبری شما به نتایج خوب دست خواهیم یافت.

وی همچنان گفت که برای ما مناسبات دوجانبه بسیار مهم بوده و زمان آن فرا رسیده است که هر دو کشور روی روابط دوجانبه، همکاری اقتصادی و تجارتی و سایر فرصت ها، صحبت کنند و هیات مشترک کار عملی را در این راستا آغاز نماید.

در همین حال، رئیس جمهور غنی از امیر قطر و مردم آن کشور بخاطر استقبال گرم و مهمان نوازی شان تشکر کرده، گفت: ما آماده هستیم روی آن مواردی کار کنیم که همکاری و مناسبات میان دوکشور را افزایش می دهد.

وی همچنان در رابطه به فرصت های اقتصادی در افغانستان، به امیر قطر معلومات ارائه نموده و گفت که ما می خواهیم محصولات افغانستان به بازارهای قطر برسد و همچنان در بخش های گاز طبیعی، معادن و انرژی قابل تجدید خواستار سرمایه گذاری هستیم.

آقای غنی افزود که اکنون ما با کشورهای آسیای مرکزی روابط خوب داریم و روی بنادر خویش سرمایه گذاری می نماییم.

همچنان امیر قطر گفت که به مسئولین مربوطه وظیفه میدهم تا در بخش همکاری های سیاسی و اقتصادی با جانب افغانستان مشترکاً کار نمایند و دو کشور بخاطر کار عملی، هیأت و کمیته تخنیکی را تعیین نمایند.

این درحالی است که بیش از سه هفته از آغاز مراسم افتتاحیه مذاکرات صلح افغانستان گذشته اما دو طرف نتوانسته‌اند روی طرزالعمل کاری مذاکرات به توافق برسند. گروه‌های تماس هر دو هیأت بیش از ۱۰ بار با هم دیدار داشته‌اند، اما به نتیجه ملموسی دست نیافته‌اند.

امیر قطر در پیوند به گفتگوی صلح ابراز امیدواری کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد