امیری-از-دیدار-با-هیات-افغانستان-در-دوحه-خودداری-کرد

نماینده ویژه امریکا در امور زنان می‌گوید که در اعتراض به نقض حقوق زنان در افغانستان از دیدار با نمایندگان امارت اسلامی در دوحه خودداری کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان امروز (شنبه، 11 سرطان) در توییتی گفته است: «پس از مشورت زیاد تصمیم گرفتم که به رسم اعتراض در این دیدار شرکت نکنم».

امیری نوشته که زمانی با نمایندگان طالبان دیدار و تعامل خواهد داشت که آنان گام‌های موثری در جهت حقوق مردم افغانستان به ویژه زنان بردارد.

رینا امیری از تعامل قوی جامعه جهانی با طالبان و نادیده گرفتن حقوق اساسی شهروندان ابراز نگرانی کرده و گفته است که نگران موضع کنونی طالبان نسبت به اقلیت‌ها و زنان در افغانستان است.

او از گفتگوی همکارانش با طالبان حمایت کرده و گفته است:« مشارکت در موضوعاتی که کشش وجود دارد، مانند ثبات اقتصادی و واکنش بشردوستانه، برای بهبود زندگی ۴۰ میلیون افغان ضروری است».

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نیز در توییتی نوشته که از تصمیم رینا امیری حمایت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در اعلامیه‌ای گفته که هیات امریکایی به رهبری تام وست، نماینده ویژه این کشور برای افغانستان با هیات امارت اسلامی در دوحه دیدار کرده است.

در این اعلامیه آمده است که دوطرف در مورد اقدامات امریکا برای حفظ ۳.۵ میلیارد دالر ذخیره بانک مرکزی افغانستان به نفع مردم به گونه‌ مفصل بحث کرده اند.

وزارت خارجه امریکا گفته که هیات طالبان در این دیدار« بار دیگر تعهد کرد تا به هیچ گروهی اجازه ندهد از خاک افغانستان سایر کشورها تهدید شوند».

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده است:« وضع و گسترش محدودیت بر حقوق زنان و دختران افغان از سوی طالبان، تمرکز اصلی مقامات ایالات متحده بود».

طبق اعلامیه، ایالات متحده از خواسته‌های مردم افغانستان حمایت می کند تا به دختران اجازه برگشت به مکتب داده شود و زنان بتوانند کار و در رشد اقتصادی کشور کمک کنند، آزادانه سیر و سفر کنند.

هیات امارت اسلامی و نماینده ویژه امریکا برای افغانستان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دوحه دیدار داشتند.

امیری از دیدار با هیات افغانستان در دوحه خودداری کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد