امیری-طالبان-باید-امنیت-مردم-را-تامین-کنند

نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان در واکنش به انفجارهای اخیر اعلام کرد که طالبان باید امنیت مردم را تامین کرده و جلو همچو حملات را بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ عصر دیروز چهارشنبه(۴، جوزا) در پی وقوع سه انفجار پیهم در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ و یک انفجار در کابل دستکم ۱۴ تن کشته و ۳۷ تن دیگر زخمی شدند.

رینا امیری، نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان در توییتی نوشت: «این حملات هیچ چیزی جز ویرانی به مردم بی‌گناه افغان به بار نمی‌آورد؛ مردمی که به اندازهٔ کافی رنج دیده اند.»

خانم امیری افزوده است: «طالبان باید بر تامین امنیت و نیازمندی‌های تمامی افغان‌ها و جلوگیری از چنین حملات وحشتناک تمرکز کنند.»

محمد آصف وزیری، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در بلخ ضمن تایید وقوع سه انفجار در مزار شریف گفته است که در این رویدادها ۹ تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال، انفجاری در مسجد حضرت ذکریا در چهارراهی ترافیک از مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل نیز دست‌کم ۳۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

شاخهٔ خراسان گروه داعش مسوولیت حملات در شهر مراز شریف را بر عهده گرفته است.

این درحالی است که چهار روز قبل، انفجاری در نزدیکی هتل استقلال، محل برگزاری سالگرد کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر طالبان در کابل به وقوع پیوست. 

امیری: طالبان باید امنیت مردم را تامین کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد