امیری-طالبان-به-تشکیل-حکومت-فراگیر-تن-نمی‌دهند

رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان در واکنش به حجاب اجباری، می‌گوید که طالبان نیاز به حکومت فراگیر را نادیده گرفته و به فکر سرکوب چند جانبه زنان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ خانم امیری شب گذشته(۱۷، ثور) در تویتی نگاشت که «طالبان به اتخاذ سیاست‌های سرکوب زنان و دختران به عنوان جایگزینی برای رسیدگی به بحران اقتصادی و نیاز به حکومت فراگیر ادامه می‌دهند.»

وی ابراز نگرانی کرده و اجباری شدن حجاب از سوی زنان را «ظالمانه» خوانده است. او همچنان گفته که با جامعه جهانی برای پایان دادن به این اقدامات و بازگشایی مکاتب دخترانه همگام می‌شود.

خانم امیری می‌گوید: طالبان به فکر سرکوب چند جانبه زنان اند در حالی که هیچ راه‌کاری برای رسیدگی به بحران اقتصادی ندارند و نیاز به حکومت فراگیر را نادیده می‌گیرند.

دفتر معاونت سازمان ملل در کابل( یوناما) نیز در واکنش به این اقدام طالبان گفته است، نگرانی‌ها همچنان با شدت جریان دارد و طالبان با سرکوب زنان ممکن نتوانند با جهان وارد تعامل شوند. انزوای این گروه در آن صورت حتمی خواهد بود.

در همین حال، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکُل سازمان ملل نیز بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نیز تأکید کرده است.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ادامه‌ی محدودیت‌هایی که بر زنان وضع کرده، حجاب را نیز بر زنان و دختران اجباری اعلام کرد و هشدار داد که اولیای زنان بی‌حجاب مجازات و زندانی می‌شوند.

طالبان در این دستور خود، نوع حجاب را «چادری» اعلام کردند که واکنش‌های تندی در سطح منطقه به همراه داشت.

این درحالی است که طالبان دوباره همان دستورالعمل دور اول حکومت‌شان را در پیش گرفته و شماری از آگاهان، انزوای آنان را نزدیک و حتمی می‌دانند.

امیری: طالبان به تشکیل حکومت فراگیر تن نمی‌دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد