انتخابات-توسط-افغان-ها-دایر-و-اعتبار-داده-میشود

نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان، روند ثبت نام برای انتخابات را قناعت بخش خواند و گفت که به خواست مردم باید احترام گذاشته شود، زیرا انتخابات پیش رو توسط افغان ها دایر و اعتبار داده میشود.

به گزارش افغان نیوز: کنفرانس خبری مشترک سرپرست وزارت مالیه و نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، روز پنج شنبه(28، سرطان) پیرامون نتایج بیست یکمین جلسه بورد مشترک نظارت و انسجام، درمرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار گردید.

تاتاموچی یاماماتو، نماینده سازمان ملل در این کنفرانس گفت که نشست ناتو هفته گذشته حمایت اش را از حکومت افغانستان اعلام کرد و نشست جنیف در ماه نوامبر ۲۰۱۸ نیز یک فرصت را به حکومت افغانستان و جامعه جهانی میدهد که افغانستان در ۵ سال آینده به کدام مسیر روان است.

وی افزود؛ دولت افغانستان باید قبل از نشست جنیف انتخابات شفاش دایر کند و بایومتریک پولیس را به پایان رساند و دیگر کارهای اصلاحی را نیز انجام دهد.

نماینده سازمان ملل در افغانستان تاکید داشت که اشتراک ۹ میلیون شهروند کشور برای اشتراک در انتخابات قابل قدر است، بنابراین باید به خواست مردم احترام گذاشته شود. زیرا این انتخابات توسط افغان ها دایر و اعتبار داده میشود.

از سوی هم همایون قیومی، وزیر مالیه کشور گفت که در این نشست روی جمع آوری عواید مالیاتی و بودجه ملی نیز بحث شد؛ درحالیکه اگر جلوی واردات مواد قاچاقی از گمرکات گرفته شود عواید دولت که در سال جاری ۱۶۹ میلیارد افغانی است، بیشتر افزایش می یابد.

انتخابات توسط افغان ها دایر و اعتبار داده میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد