انتخابات-در-جوزجان-توسط-دوستم-و-ایشچی-سازماندهی-می-شود

سخنگوی پیشین والی جوزجان با ابراز نگرانی می گوید که جنرال دوستم، احمد ایشچی و فرمانده امنیه این ولایت از جمله زورمندانی اند که با حمایت از کاندیدان شخصی شان باعث آزار و اذیت مردم می شوند.

به گزارش افغان نیوز: محمد رضا غفوری، سخنگوی پیشین والی جوزجان، روز دو شنبه( 9، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که مردم هیچ کاری را به اختیار خودشان انجام داده نمی توانند بلکه زورمندان و افراد دولتی از مقام شان سو استفاده نموده و انتخابات این ولایت را رهبری می کنند.

آقای غفوری تصریح نمود که باتور دوستم فرزند جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، بکتاش ایشچی فرزند ایشچی والی سابق جوزجان و حاجی کریم جوزجانی برادر فرمانده امنیه این ولایت کاندیدان مجلس می باشند که در جریان پیکارهای انتخاباتی دست به هر نوع تخلفات انتخاباتی می زنند وکسی جرات بازخواست از آنان را ندارند.

سخنگوی پیشین والی جوزجان می افزاید که کمپاین های انتخاباتی در این ولایت به صورت غیر قانونی و خلاف مقررات انتخاباتی انجام می شود و هیچ توجهی به نظافت شهر و نصب عکس های در ساحات غیر قانونی صورت نمی گیرد.

وی همچنان اظهار داشت که مبارزات انتخاباتی فرزندان جنرال دوستم و احمد ایشچی باعث بی نظمی وقانون شکنی های شهری شده است.

این باشنده ولایت جوزجان خاطر نشان ساخت که استفاده غیر قانونی از وسایل دولتی و به هم زدن نظم و نظافت شهری از مواردی است که مردم این شهر را با مشکل مواجه ساخته است.

او علاوه کرد که نصب تصاویر این نامزدان در ساحات پراذحام و پیش مساجد و مکان غیرقانونی باعث شده که شهر چهره زشتی به خود بگیرد.

سخنگوی پیشین والی جوزجان تاکید می کند که مردم این ولایت هیج اختیاری از خود ندارند و همه کارهای شان از سر ترس و دستور زورمندان مثل جنرال دوستم است.

محمد رضا غفوری اظهار داشت؛ به هیچ کس پوشیده نیست که کاندیدان پارلمانی این ولایت از سوی زورمندان و افراد ذی نفوذ دولتی حمایت می شوند و نامزدان در کمپاین های انتخاباتی شان از تصاویر حامیان شان نیز استفاده می کنند.

در همین حال عبدالحی حیات، رئیس شورای ولایتی جوزجان می گوید که هیچ گونه تخلفات کمپاینی در این ولایت دیده نمی شود و همه کاندیدان در حمایت مردم تبلیغات انتخاباتی شان را به پیش می برند.

رئیس شورای ولایتی جوزجان تصریح می کند که تمامی ۲۹ کاندید به قوانین و مقررات شهری و اصول نظافت شهری توجه لازم را دارند.

آقای حیات بعضی از تخلفات و بی نظمی ها را ناشی از بی توجهی هواداران کاندیدا می داند و می گوید که توصیه نامزدان برای نصب تصاویر در ساحات مناسب است اما طرفداران آنان باعث بی نظمی می شود. "گزارش از حبیبه حبیبی"

انتخابات در جوزجان توسط دوستم و ایشچی سازماندهی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد