انتخابات-در-زمان-تعیین-شده-برگزار-خواهد-شد

رییس اجراییه افغانستان در دیدار با هیأت شورای امنیت سازمان ملل گفت که انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ولسوالی‌ها در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، روز یک‌شنبه (۲۴ جدی) در دفتر کارش در قصر سپیدار با هیأت بلندپایۀ شورای امنیت سازمان ملل دیدار و ملاقات کرد.

دوکتور عبدالله عبدالله ضمن توضیح وضعیت کشور، از کارکردها و چالش‌های حکومت وحدت ملی یادآوری کرد و گفت که در سه سال گذشته‌، فرصت‌هایی را در زمینۀ اصلاحات و حکومت‌داری بهتر از دست داده‌ایم.

رییس اجراییه کشور گفت که حکومت وحدت ملی یک تجربۀ نو در افغانستان بود و اکنون طرف‌های تشکیل‌دهندۀ دولت، به کار مشترک متعهد هستیم.

رییس اجراییه کشور بر غیرمتمرکزسازی نظام اداری و بروکراتیک در کشور تأکید ورزید و گفت که تمرکز بیش از حد تصامیم در مرکز، دشواری‌هایی را به وجود آورده است.

دوکتور عبدالله عبدالله، در زمینۀ چالش‌ها و پیشرفت‌ها در مبارزه با تروریسم سخن زد و گفت که مردم افغانستان در دفاع از سرزمین‌شان و مبارزه با هراس‌افگنان جهانی، بیشترین قربانی را پرداخته‌اند.

رییس اجراییه کشور افزود که ما همواره در پی اصلاحات مستمر و دوام‌دار بوده‌ایم و باور داریم که اصلاحات پیوسته شرط اساسی تغییرات محسوب می‌شود.

رییس اجراییه کشور با اشاره به افزایش فاصله میان مردم و حکومت گفت که امیدواریم در فرصت‌های پیش‌رو با فعالیت‌های مؤثر در زندگی روزمرۀ مردم وضعیت را بهبود ببخشیم.

دوکتور عبدالله عبدالله بر ارادۀ جدی خویش در راستای برگزاری انتخابات و اصلاحات بنیادین در کمیسیون‌های انتخاباتی تأکید ورزید و گفت که حکومت در نتیجۀ یک انتخابات بد به وجود آمد و طبیعاً دشواری‌هایی را به همراه داشت. اما رییس اجراییه از ارادۀ قاطع حکومت برای اصلاحات در روند انتخابات سخن زد.

دوکتور عبدالله عبدالله خاطر نشان ساخت که آنان به برگزاری انتخابات متعهد هستند و انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ولسوالی‌ها در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، از برنامه‌های اقتصادی حکومت یاد کرد و گفت که پروژه‌های توسعه‌یی کوچک و بزرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده است. دوکتور عبدالله عبدالله از برنامۀ میثاق شهروندی به عنوان یک پروژۀ مهم و تأثیرگذار در زندگی مردم که در سال‌های پسین راه اندازی شده است، یادآوری کرد.

رییس اجراییه کشور گفت که حکومت برنامه‌هایی در زمینۀ ارتقای ظرفیت در سطوح مختلف دارد.

در این نشست همچنان محترم الحاج محمدمحقق معاون دوم ریاست اجراییه٬‌ محترم صلاح‌الدین ربانی وزیر امورخارجه و محمودصیقل نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد حضور داشتند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل از کشورهای ایالات متحدۀ امریکا، چین، بریتانیا، روسیه، فرانسه، سویدن، پولند، قزاقستان، بولیویا، ایتوپیا، کویت، هالند، پیرو، گینه و ساحل عاج در این نشست حضور داشتند.

انتخابات در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد