انتخابات-ریاست-جمهوری-فرانسه-آغاز-شد

رای‌گیری در خارج از فرانسه، یک روز قبل آغاز شده بود اما شهروندان فرانسوی در کشورشان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امروز به پای صندوق‌های رأی‌ می‌روند.

به گزارش افغان نیوز؛ بربنیاد گزارش‌ها، امروز یک‌شنبه (۲۱ حمل) انتخاباتی مهم و سرنوشت‌ساز در فرانسه برگزار می‌شود و قرار است امانوئل مکرون؛ رییس جمهور فعلی این کشور و مارین لوپن؛ نامزد راست افراطی به رقابت بپردازند.

شعبه‌های اخذ رای ساعت ۷ شب به وقت محلی و در شهرهای بزرگ ساعت ۸ شب بسته خواهد شد. امانوئل مکرون به دور دوم این انتخابات امیدوار است.

مکرون ۴۴ ساله بهترین شانس برای موفقیت در این انتخابات را دارد. وی در آخرین نظرسنجی‌ها ۲۶ تا ۲۷ درصد آرای شهروندان را از آن خود کرده‌است.

وی در این مبارزات انتخاباتی هم بر مساله اروپا تاکید دارد.

با این حال، در روزهای اخیر موقعیت خانم لوپن؛ نامزد راست افراطی که کوشیده از خود تصویر یک سیاستمدار میانه‌روتر ارائه دهد بهبود قابل توجهی داشته‌است.

امانوئل مکرون کوشیده است به عنوان یک «دولتمرد» با نفوذ در حیطه جهانی نظر رای‌دهدگان را جلب کند؛ در حالی که مارین لوپن بیش‌تر بر مسایل داخلی و مورد نظر مردم تاکید داشته‌است.

اگر امانوئل مکرون بار دیگر به ریاست جمهوری برسد، اولین رییس جمهوری پس از ژاک شیراک در ۲۰ سال گذشته است که دو دوره رییس جمهور بوده‌است.

دو نامزد پیشتاز در مرحله اول به انتخابات مرحله دوم که در روز ۲۴ اپریل برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

در انتخابات سال ۲۰۱۷ آقای مکرون با اکثریت آرا به پیروزی رسید.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد