انتخابات-غزنی-در-سه-ولسوالی-برگزار-می-شود

شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی می گویند که جنجال ها و نا امنی ها در این ولایت باعث شده تا انتخابات بعد از یک ماه تاخیر تنها در ولسوالی های جاغوری، مالستان و ناهور برگزار شود.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی، روز شبنه( ۷، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که چالش های انتخاباتی هنوز در غزنی حل نشده و موضوع حوزه ای شدن باعث شده تا انتخابات این ولایت به تعویق افتد.

امان الله کامران عضو شورای ولایتی غزنی با ابراز نگرانی گفت؛ انتخابات غزنی به دلیل چالش های متعدد تنها در ولسوالی های جاغوری، مالستان و ناهور که مربوط یک قوم می باشد، برگزاری می شود، اما این روند برای اقوام پشتون و تاجک این ولایت قابل قبول نخواهد بود.

آقای کامران تاکید داشت که رفع مشکلات انتخابات در غزنی، جز حوزه ای شدن راه دیگری ندارد و حکومت باید در این باره توجه لازم نموده و برای تامین عدالت به خواست مردم عمل کند.

از سوی هم غلام سخی زابلی عضو شورای ولایتی غزنی بر تک حوزه ای شدن انتخابات غزنی تاکید می کند و می گوید که غزنی هم باید مانند سایر ولایات افغانستان تک حوزه ای باشد در غیر آن حق مردم هزاره تلف می شود.

این درحالی است که روز پنج شنبه رئیس جمهور غنی در سفرش به غزنی روی حل مشکلات انتخاباتی تاکید نموده خواستار حل چالش های از سوی سران اقوام و مسوولان این ولایت شد.

محمدعارف نوری، سخنگوی والی غزنی تصریح کرد که رئیس جمهور در دیدار با سران محلی این ولایت گفت که قرار است هفته آینده یک هیات بلند پایه به رهبری سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری، محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه و رئیس ارگان های محل سفری به غزنی داشته باشد تا از طریق گفتگو با سران اقوام، مشکلات انتخاباتی را حل کنند.

آقای نوری همچنان بر تک حوزه ای برگزار شدن انتخابات در این ولایت تاکید داشت و خاطرنشان ساخت؛ نشست ها با کسانی که بر چند حوزه ای شدن غزنی پافشاری می کنند، صورت گرفته و تا حدی قناعت حاصل شده است.

عصمت الله جامرادوال عضو دیگر شورای ولایتی غزنی با بیان این مطلب اضافه کرد؛ غزنی تنها یک مشکل ندارد که حکومت بتواند آن را حل کند و انتخابات برگزاری کند؛ بلکه ناامنی در سراسر این ولایت برگزاری انتخابات را ناممکن نموده است.

غلام سخی زابلی عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که با آمدن رییس جمهور غنی تاخیر برگزاری انتخابات این ولایت از چهار ماه به یک ماه تقرب نموده است.

این درحالی است که انتخابات پارلمانی و شورای های ولسوالی به تاریخ ۲۸ میزان در سراسر کشور برگزار می شود. 

انتخابات غزنی در سه ولسوالی برگزار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد