انتقاد-خلیلی-از-دخالت‌های-حکومت-در-انتخابات

رییس شورای عالی صلح با ابراز نگرانی گفت که نتایج انتخابات برخی ولایات از جمله کابل از سوی رادیو تلویزیون حکومتی «ملی» اعلام شد. بنابراین انتخابات پارلمانی «رسوایی دموکراسی» بود تا تمثیل دموکراسی.

به گزارش افغان نیوز: محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح امروز چهار شنبه(5، سرطان) در دومین نشست سیاسی-مشورتی حزب وحدت از دخالت‌های حکومت در انتخابات پارلمانی انتقاد نمود و گفت که اگر انتخابات ریاست جمهوری نیز چنین برگزار شود، کشور به‌سوی بحران خواهد رفت.

آقای خلیلی گفت که انتخابات پارلمانی «رسوایی دموکراسی» بود تا تمثیل دموکراسی، چون به‌گفته‌ی او ناکام کردن برخی نامزدان انگیزه‌هایی داشته‌است که با او نیز در میان گذاشته شده بود.

رهبر حزب وحدت می‌افزاید که کمیسیون انتخابات نیز در اعلام نتایج برخی ولایات از جمله کابل، نقش نداشته و این نتایج از سوی رادیو تلویزیون حکومتی «ملی» اعلام شده‌است.

وی خواهان اصلاحات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری شد و نگرانی‌ها و همایش روز گذشته نامزدان را در این زمینه «بجا» خواند.

این درحالی است که روز گذشته عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز تاکید داشت که کمیسیون‌های انتخابات مسؤولیت بزرگی را به دوش دارند و باید مستقلانه عمل کنند تا مشکلات قبلی تکرار نشود، زیرا کشور به بحران خواهد رفت.

انتقاد خلیلی از دخالت‌های حکومت در انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد