انتقاد-طالبان-از-پنهان-نگهداشتن-نام-اعضای-تیم-مذاکره-کننده

سخنگوی دفتر طالبان در قطر می گوید که پنهان نگهداشتن نام اعضای تیم مذاکره کننده دولت از سوی جهت های سیاسی، به اختلاف شدت می بخشد.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر صبح روز چهارشنبه (۳۰ اسد) در تازه‌ترین تویتش نسبت به آنچه پنهان نگهداشتن نام اعضای تیم مذاکره کننده از سوی حکومت خوانده، موضع گرفته و آن را به اختلافات میان جهت‌های سیاسی نسبت داده است.

سخنگوی دفتر طالبان در این توییت نوشته است:عامل پنهان نگهداشتن تیم مذاکرات میان‌افغانی جهت‌های سیاسی یا اختلافات است و یا هم در اختیار برخی زورمندان خاص است که با این حال تیم مشترک جهت‌های سیاسی حساب نمی‌شود و نه هم اختیار فیصله سیاسی و نه هم پشتیبانی جهت‌های سیاسی را با خود دارد.

آقای شاهین تاکید نموده که در صورت اختلاف میان جهت‌های سیاسی یا اثرگذاری زورمندان، این تیم جامعیت نداشته و اختیار فیصله‌های سیاسی را ندارد.

وی همچنان از جهت‌های سیاسی خواسته است که جهت‌های سیاسی باید موضع خود را در این مورد روشن کنند.

با این همه، گفته می‌شود که مذاکرات میان‌افغانی پس از توافق امریکا و طالبان آغاز خواهد شد.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در برگه توییترش نوشته است که پس از مشورت‌های سازنده در واشنگتن به دوحه بر می‌گردد و روی مسأیل باقی‌مانده با گروه طالبان گفت‌وگوها را از سر می‌گیرد.

حکومت افغانستان تأیید کرده است که قرار است هم‌زمان با امضای یک توافق‌نامه میان امریکا و طالبان، یک اعلامیه‌ مشترک میان دولت‌های افغانستان و امریکا نیز به امضا برسد.

انتقاد طالبان از پنهان نگهداشتن نام اعضای تیم مذاکره کننده

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد