انتقاد-مجاهد-از-بد-رفتار-ی-پاکستان-با-پناهجویان-افغان

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا رفتار پاکستان با پناهجویان افغانستان را غیرقابل قبول خوانده و از دولت این کشور خواسته که در پلان خود تجدید نظر کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای مجاهد امروز (چهارشنبه، 12 میزان) در ایکس نگاشته است که برخورد با مهاجرین افغان در پاکستان قابل قبول نیست و باید جهت پاکستانی بر پلان خو در این رابطه تجدید نظر کند.

مجاهد گفته است که پناهجویان افغانستان در مشکلات امنیتی پاکستان دست ندارند و حکومت این کشور باید تا زمانی‌که افغان‌ها به اختیار خود و آهسته از پاکستان بیرون می‌شوند، تحمل داشته باشد.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد نیز روز گذشته (سه‌شنبه، 11 میزان) گفت که بر خلاف تعهدات مقام‌های پاکستانی، بازداشت و آزار و اذیت پناهجویان اهل افغانستان در این کشور ادامه دارد.

این سفارت‌خانه افزوده است که طی دو هفته‌ گذشته دست‌کم هزار شهروند افغانستان بازداشت شده‌اند.

به گفته این سفارتخانه، پولیس پاکستان در اسلام‌آباد و مناطق مختلف این کشور بر اماکن سکونت پناهجویان اهل افغانستان شب و روز عملیات راه‌اندازی می‌کند.

به تازگی سرفراز بوگتی، وزیر داخله‌ موقت پاکستان گفته که از ماه جنوری سال جاری میلادی تا اکنون ۲۴ حمله‌ انتحاری در این کشور رخ داده که ۱۴ مورد آن توسط شهروندان افغانستان انجام شده است. اما؛ سخنگوی امارت اسلامی دست داشتن شهروندان افغانستان به حملات انتحاری در پاکستان را رد کرده است.

این در حالی است که اوایل هفته جاری پولیس پاکستان در عملیاتی، ۸۰۰ پناهجوی اهل افغانستان را بازداشت و ۴۰۰ نفر آنان را پس از بررسی مدارک شان آزاد کرده بود. این پناهجویان از مناطق باراکاهو، ترینول، ماهار آبادیان، گلرا و کلنی‌شمس بازداشت شده بودند.

بر اساس آمار کمیساری امور پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۳.۷ میلیون پناهجوی اهل افغانستان در پاکستان به‌ سر می‌برند که تنها ۱.۳ میلیون نفر آنان اقامت رسمی دارند.

انتقاد مجاهد از بد رفتار ی پاکستان با پناهجویان افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد