انتقاد-مجلس؛-از-عدم-حضور-افغانستان-در-نشست-مسکو

مجلس نمایندگان در نشست امروز بیان کرد که نشست سه جانبه مسکو؛ بدون نماینده کشور، مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان است.

به گزارش افغان خبر: قرار است فردا نشست سه جانبه میان پاکستان، چین و روسیه در مورد صلح در افغانستان در مسکو برگزار شود، اما مجلس نمایندگان این نشست را به باد انتقاد گرفته آنرا مداخله در امور داخلی کشور میخوانند.

صالح محمد صالح دیگر عضو مجلس نمایندگان نیز برگزاری نشست مسکو را برای حکومت افغانستان شرم آور توصیف کرد.

آقای صالح افزود، حکومت افغانستان در برابر توطئه های احتمالی نشست مسکو نباید خاموشی اختیار کند و برای مقابله با هرگونه نتیجه ای این نشست آمادگی داشته باشد.

عبدالقادر زازی عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز می گوید که برگزاری هرگونه نشستی در مورد افغانستان و بدون حضور دولت افغانستان مردود و پذیرفتنی نیست.

آقای زازی در صحبت به خبرگزاری جمهور گفت: "هر نشستی که بدون حضور دولت افغانستان در مورد صلح با طالبان برگزار شود نتیجه ندارد و در واقع تجاوز آشکار در افغانستان می باشد".

عبد الروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان نیز  تاکید ورزید که نشست کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مورد صلح افغانستان نگران کننده است و حکومت افغانستان باید دیپلماسی واضح و روشن را در مورد کشورهای همسایه و منطقه در پیش گیرد.

به گفته وی، مجلس نمایندگان در مورد نگرانی های احتمالی امنیتی ناشی از نشست مسکو و تدابیر جنگی با نهادهای امنیتی نشستی را برگزار خواهد کرد.

وزارت خارجه نیز در واکنش به برگزاری نشست مسکو گفته است که هرگونه نشستی در مورد افغانستان بدون حضور نماینده دولت افغانستان هیچ گونه نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

انتقاد مجلس؛ از عدم حضور افغانستان در نشست مسکو

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد