انتقال-قدرت-باید-از-طریق-انتخابات-صورت-گیرد

رییس مجلس نمایندگان از حامیان بین المللی به ویژه امریکا خواست تا در ساختار آینده سیاسی کشور پس از صلح، انتخابات به عنوان یک اصل عمده انتقال قدرت سیاسی در کشور پذیرفته شده و تضمین گردد.

به گزارش افغان نیوز: میررحمن رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان، امروز دوشنبه(16، حمل) در نشست کمیته صلح، گفت که جامعه جهانی و کشور های همسایه، بیشتر از هر وقت دیگر با یک اجماع آشکار به این نتیجه رسیده اند تا مردم و دولت افغانستان را برای رسیدن به صلح کمک وهمکاری نمایند.

وی افزود؛ جنگ و خشونت راه حل بحران موجود نبوده و منطقی ترین گزینه در اوضاع موجود، ادامه و تسریع روند گفتگو‌ها به هدف تامین صلح ‌پایدار و با عزت در کشور است.

آقای رحمانی تصریح نمود که حاکمیت ملی از طریق مردم به ویژه نماینده گان آنان اعمال می شود. بنابراین، شورای ملی عالی‌ترین نهاد تقنینی و مظهر اراده مردم بوده که از قاطبه ای ملت نمایندگی می‌کند.

رحمانی از حامیان بین المللی به ویژه امریکا خواست تا در ساختار آینده سیاسی کشور پس از صلح، انتخابات به عنوان یک اصل عمده انتقال قدرت سیاسی در کشور پذیرفته شده و تضمین گردد.

رئیس مجلس گفت که کمیته صلح براساس فیصله مجلس ایجاد گردیده، موظف است تا تمامی قضایای مربوط به گفتگوهای صلح را به صورت جدی مورد بررسی و تدقیق قرار داده، در هماهنگی با همه اعضای محترم ولسی جرگه تصامیم لازم را در داخل یک طرح واحد تدوین و با مردم شریک سازد.

این درحالی است که نشست کمیته صلح به ریاست میررحمن رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان، روز یکشنبه(15، حمل) با حضور اعضای آن کمیته تدویر یافت.

کمیته صلح ولسی جرگه چندی قبل به هدف حضور فعال و پر رنگ نماینده گان مردم در خانه ملت و تسریع روند گفتگو های صلح تشکیل و اکنون تلاش دارد در هماهنگی با شورای عالی مصالحه ملی و حکومت طرحی را تدوین نمایند.

انتقال قدرت باید از طریق انتخابات صورت گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد