انتقال-پروژه-های-ساختمانی-دولتی-به-وزارت-شهرسازی-نیمه-کاره-باقیست

قرار بود، تمام پروژه های ساختمانی دولتی به وزارت شهرسازی واگذار شود، اما تاکنون تنها ۴۹ پروژه به این وزارت سپرده شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، گزارش هیئت موظف مبنی بر انتقال پروژه های ساختمانی و تعمیراتی وزارتها و ادارات دولتی ملکی را به وزارت امور شهرسازی، در جلسه مطرح کرد.

و ی خاطر نشان نمود که از مجموع پروژه های جدید ساختمانی تعمیراتی وزارت ها و ادارات دولتی، در بودجه سال ۱۳۹۶، به تعداد ۴۹ پروژه آن با بودجه مبلغ ۲۱ ملیون دالر شامل بودجه وزارت شهرسازی و مسکن گردیده است.

اما ۶۳ پروژه دیگر آن با بودجه مجموعی مبلغ ۹۳ ملیون دالر به وزارت امور شهرسازی انتقال نگردیده است.

وزیر اقتصاد در مورد چگونگی انتقال پروژه های متذکره به وزارت امور شهرسازی پیشنهاد نمود تا در مورد ۶۳پروژه که بودجه آن به وزارت امور شهرسازی انتقال نگردیده است، مراحل تدارکاتی، عقد قرارداد و مصرف بودجه از جانب وزارت ها و ادارات دولتی ملکی مربوطه اجرا گردد.

وی همچنان گفت که جهت مشخص شدن مکلفیت های وزارت ها و ادارات دولتی ملکی ذیدخل در مورد پروسه های کاری پروژه ها در هنگام تطبیق، لازم است تا طرزالعمل جداگانه ترتیب و بعد از تائید شورای عالی توسعه شهری، عملی گردد و موضوع انسجام پروژه های ساختمانی تعمیراتی کشور در وزارت شهرسازی، در طرح قانون شهرسازی در نظر گرفته شود

 کابینه، بعد از بحث همه جانبه طرح های پیشنهادی وزارت اقتصاد را مورد تصویب قرار داده، این وزارت را در تطبیق این پروژه ها مکلف نمود.

انتقال پروژه های ساختمانی دولتی به وزارت شهرسازی نیمه کاره باقیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد