انحصار-قدرت-سبب-ضعف-حکومت-می-شود

رییس اجراییۀ حکومت وحدت ملی، در دیدار با شماری از جوانان و دانشجویان ولسوالی‌های سه‌گانهٔ خوست٬ فرنگ و گذرگاه نور ولایت بغلان گفت که توسعه متوازن، پایه‌های نظام را تقویت می‌بخشد، اما انحصار قدرت سبب ضعف حکومت می شود.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور که در این برنامه تصریح کرد که تبیعض، بی‌عدالتی و انحصار قدرت سبب ضعف حکومت می‌گردد. ما خود را متعهد به برآورده شدن خواسته‌ها و توقعات قانونی مردم افغانستان می‌دانیم.

وی از نقش و سهم باشنده‌گان ولایت بغلان به ویژه ولسوالی‌های سه‌گانهٔ خوست٬ فرنگ و گذرگاه نو در دوران جهاد و مقاومت و پس از آن در مناسبت‌های کلان ملی به نیکویی یاد کرد.

جوانان و دانشجویان این ولسوالی‌ها درخواست‌ها و پیشنهادهای مشخص‌شان را در قسمت ایجاد یک ولسوالی جدید، راه اندازی پروژه‌های توسعه‌یی، تهدیدهای امنیتی در آغاز فصل جنگ و ارایۀ خدمات بهتر مطرح کردند.

آنان از رییس اجراییه کشور خواستند که در قسمت ایجاد یک ولسوالی در تگاب بازار ولسوالی خوست به نام "مقاومت" که کارهای اداری آن از نهادهای محلی نهایی شده، توجه خاص نمایند تا از مرکز نیز نهایی گردد.

این جوانان، ضمن حمایت از برنامه‌ها و موضع‌گیری‌های ملی رییس اجراییه کشور گفتند که باید شفافیت، سلامت و فراگیری انتخابات آینده و تنوع فرهنگی و هویت‌ها برای حفظ منافع ملی و روند ملت‌سازی در سطح رهبری حکومت مورد توجه قرار گیرد.

سپس، دوکتور عبدالله عبدالله گفت که اولویت‌ها و توقعات مردم افغانستان را مدنظر داریم تا همگان جایگاه‌ٔ خودشان را در تصامیم ملی دریابند.

رییس اجراییه کشور در مورد ایجاد ولسوالی مورد نظر گفت که این مسأله را در سطح حکومت پیگیری می‌نماید.

همچنان، وی وعده سپرد که در باره پروژه‌های توسعه‌یی، اعمار ساختمان مکاتب دخترانه، کاریابی و سایر موارد همکاری نماید.

انحصار قدرت سبب ضعف حکومت می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد