اندرابی-علمای-دین،-پولیس-معنوی-جامعه-هستند

سرپرست وزارت امور داخله با رئیس و اعضای شورای علمای دینی شهر کابل، رییس مساجد و رییس حسینیه ها و تکایا دیدار، علمای دین را پولیس معنوی و نقش آنان را در راستای کاهش جرایم ارزنده خواند.

به گزارش افغان نیوز: محمد مسعود اندرابی، سرپرست امور داخله، علمای دین را پولیس معنوی جامعه اسلامی افغانستان خواند و نقش آنان را در کاهش سطح جرایم در اجتماع بسیار مهم و ارزنده عنوان کرد.

آقای اندرابی ضمن یاد آوری از جایگاه والای علمای دین در کشور، از آنان خواست که از طریق مساجد و مجالس برای جوانان انگیزه دهی بیشتر نمایند تا جوانان از عواقب دنیوی و اخروی اعمال جرمی بیشتر آگاه گردند.

در همین حال، مولوی رحیم‌الله عزیزی مشاور ارشد در امور انسجام و شورای علمای ریاست جمهوری، خدمات و زحمات پولیس ملی افغانستان را از بهر تأمین امنیت و تنفیذ قانون قابل ملاحظه دانسته، تصریح کرد که حراست از جان و مال مردم یکی از ارزشهای شرعی و دینی میباشد که این نیروها با تمام توان توام با در خطر انداختن جان های خود، در این راستا تلاش نموده اند.

از سوی هم شیخ‌‌القرآن قاری عبدالکبیر حیدری، مبارزه برضد جرایم را تنها کار پولیس ندانسته و تأکید کرد که در کنار پولیس مردم به ویژه علمای دین و اساتید مکاتب و مدارس نیز در این زمینه نقش ارزنده و اساسی را دارند.

در اعلامیه وزارت داخله آمده است که این نشست مشورتی به هدف ریشه‌یابی عوامل جرمی و نیز راه‌یابی از بهر افزایش جلب همکاری های مردم به خصوص علمای کرام با پولیس در راستای کاهش و جلوگیری از جرایم، برگزار گردیده بود.

این درحالی است که چندی قبل، نمایندگان باشندگان ناحیه های اول، دوم، هشتم، نهم و شانزدهم شهر کابل در دیدار با رییس جمهور غنی از برخورد غیر مسلکی پولیس شکایت کردند.

اندرابی: علمای دین، پولیس معنوی جامعه هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد