اندونیزیا-از-پیشنهادات-رییس-اجراییه-افغانستان-استقبال-کرد

معاون رییس جمهور اندونیزیا با استقبال از پیشنهادات رییس اجراییه افغانستان گفت که باید کارهای عملی توسعه تجارت و تقویت ظرفیت سازی میان دو کشور عملا آغاز گردد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان، صبح روز (پنجشنبه ۱۲ میزان ۱۳۹۷) با یوسف کالا، معاون رییس جمهور اندونیزیا در قصر معاونیت ریاست جمهوری دیدار کرد.

معاون رییس جمهور اندونیزیا در این دیدار گفت که افغانستان و اندونیزیا دو کشور دوست و برادراند و روابط میان دو کشور تاریخی و دیرینه است و افغانستان از نخستین کشورهایی بود که اندونیزیا را به رسمیت شناخت.

آقای کالا از این‌که رییس اجراییه با اتاق‌های تجارت و صنایع اندونیزیا ملاقات کرده ابراز خرسندی کرد و آمادگی کشورش را برای سرمایه‌گذاری، اعطای بورسیه‌های بیش‌تر و کمک افغانستان در زمینه ظرفیت سازی اعلان نمود.

آقای عبدالله نیز روابط میان دو کشور را دیرینه و حسنه خواند و از نقش مثبت اندونیزیا و علاقمندی این کشور در تأمین صلح در افغانستان و میزبانی نشست سه جانبه علمای افغانستان، ‌پاکستان و اندونیزیا قدردانی نمود. رییس اجراییه صلح و ثبات در افغانستان را به نفع صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای و گامی به سوی رفاه و توسعه اقتصادی خواند.

رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود علاوه نمود که افغانستان خواهان گسترش روابط میان دو کشور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اندونیزیایی در افغانستان در بخش‌های معادن، احجار کریمه،‌انرژی، زیرساختارها و خدمات می‌باشد.

وی موقعیت افغانستان را به عنوان نقطه‌ی وصل میان جنوب آسیا و آسیای میانه برای تجارت مهم خواند و گفت که از اتاق‌های تجارت و صنایع اندونیزیا دعوت کرده است تا از افغانستان دیدن نمایند.

رییس اجراییه برای افزایش داد وستد تجارتی و مساعد شدن زمینه تبادله فراآورده‌های دو کشور خواهان ایجاد کارادور هوایی میان دو کشور و ایجاد مارکیت تولیدات اندونیزیایی در کابل و ایجاد مارکیت تولیدات افغانستان در جارکاتا گردید.

معاون رییس جمهور اندونیزیا با استقبال از پیشنهادات رییس اجراییه گفت که باید کارهای عملی توسعه تجارت و تقویت ظرفیت سازی میان دو کشور عملا آغاز گردد. شاگردان بیش‌تر باید به مراکز علمی-دانشگاهی اندونیزیا جذب گردند و نهادهای اندونیزیا عملا تربیه و آموزش کارمندان بخش‌های سکتوری به ویژه بخش معدن را آغاز نمایند.

وی همچنان علاوه کرد که کشورش افغانستان را در بخش ظرفیت سازی در اداره و حوزه‌ی معادن، گاز و نفت همکاری می‌کند و شرکت‌هایی اندونیزیایی باید برای مطالعه زمینه سرمایه‌گذاری به افغانستان بروند. معاون رییس جمهور همچنان آمادگی کشورش را برای تقویت برنامه‌های توانمندسازی زنان ابراز داشت.

رییس اجراییه و معاون رییس جمهور بعد از نشست دوجانبه در نشست خبری کوتاهی نیز اشتراک کردند و در باره سفر و جزيیات مذاکرات دوجانبه معلومات ارایه نمودند.

اندونیزیا از پیشنهادات رییس اجراییه افغانستان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد