اندونیزیا-برای-برگزاری-نشست-صلح-افغانستان-آمادگی-دارد

وزیر خارجه اندونیزیا در دیدار با رییس جمهور غنی ابراز آمادگی کرد و گفت که کشورش علاقمند است تا یک دیالوگ را در خصوص صلح افغانستان میزبانی کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور بعد از ظهر روز گذشته در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی با خانم ریتنو مارسودیا وزیر امور خارجۀ اندونیزیا در شهر مکه دیدار کرد.

در این دیدار که در اقامتگاه رئیس جمهور انجام شد، هر دو جانب در مورد گسترش همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف و نقش اندونیزیا در پروسۀ صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور کشور از تلاش های اندونیزیا در پروسۀ صلح افغانستان به ویژه میزبانی نشست علما ابراز امتنان نموده، گفت که فضای  تسامح و همدیگرپذیری که در اندونیزیا حاکم است و تجاربی را که در برقراری صلح دارد، می تواند نقش خوبی را در پروسه صلح افغانستان ایفا کند.

در مقابل وزیر خارجه اندونیزیا ابراز آمادگی کرد که کشورش علاقمند است تا یک دیالوگ را در خصوص صلح افغانستان میزبانی کند و همچنان نشست مشترک زنان افغانستان و اندونیزیا را در ارتباط به صلح و نشست دیگری علما را نیز میزبانی نماید.

به همین ترتیب وزیر خارجه اندونیزیا گفت که کشورش آماده است تا تجارب انتخابات اندونیزیا را که یک سیستم جامع می باشد، با کمیسیون انتخابات افغانستان شریک سازد.

در اخیر رئیس جمهور غنی از ابراز آمادگی اندونیزیا بخاطر میزبانی نشست های مذکور تشکر کرد و گفت که ادارات مربوطه دو کشور در زمینه ترتیب این نشست ها اقدام نمایند.

اندونیزیا برای برگزاری نشست صلح افغانستان آمادگی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد