اندونیزیا-در-پروسه-صلح-افغانستان-همکاری-می-کند

وزیر امور خارجۀ اندونیزیا در دیدارش با رییس جمهور افغانستان اظهار داشته است که کشورش به خاطر همکاری در زمینۀ توانمند سازی زنان و پروسۀ صلح افغانستان آمادۀ هرگونه همکاری است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با خانم رتنو مارسودی، وزیر امور خارجۀ اندونیزیا در کابل دیدار کرده و هردوطرف در مورد گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.

 به گفتۀ کاخ ریاست جمهوری، در ضمن، رییس جمهور افغانستان خواهان تشریک تجارب اندونیزیا در عرصه‌های صلح پایدار، رشد اقتصادی و توان‌مندسازی زنان با افغانستان شده‌است.

آقای غنی در این دیدار گفته‌است که حکومت افغانستان علاقه‌است از تجارب اندونیزیا در عرصۀ صلح پایدار استفاده کند و مسؤولان شورای عالی صلح در سفرشان در آیندۀ نزدیک به آن کشور، در این زمینه بحث خواهند کرد.

در همین حال وزیر امور خارجۀ مالیزیا از تعهد رهبری کشورش به خاطر هم‌کاری پایدار با افغانستان اطمینان داده و به روابط مردم دو کشور، به ویژه علمای دینی اندونیزیا و افغانستان تاکید کرده‌است.

به اساس خبرنامۀ ارگ، خانم رتنو مارسودی این را هم گفته‌است که اندونیزیا به خطار هم‌کاری در زمینۀ توان‌مندسازی زنان و پروسۀ صلح افغانستان آمادۀ هرگونه هم‌کاری است.

در این دیدار صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح و اکرم خپلواک رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح نیز حضور داشته‌اند.

اندونیزیا در پروسه صلح افغانستان همکاری می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد