انستیتوت-اتومیخانیک-کابل-نباید-به-زندان-مبدل-گردد

استادان انستیتوت اتومیخانیک کابل با جمعی از بزرگان قومی در یک گردهمایی اعتراض‌آمیز خواهان لغو فرمان رئیس جمهورغنی، مبنی بر اختصاص دادن تعمیر این انستیتوت برای زندایان شدند.

به گزارش افغان نیوز: میرعبدالمتین غیاثی، آمر انستیتوت اتومیخانیک، امروز یکشنبه( 15، سرطان ) در این گردهمایی اظهارداشت؛ با آنکه این مرکز علمی و آموزشی از مدت ها سال بدینسو فعالیت دارد؛ اما رئیس جمهور با یک اقدام غیر منتظره این مرکز را برای زندانیان اختصاص داده است.

آقای غیاثی با انتقاد از عملکرد رئیس جمهورغنی گفت؛ این مرکز آموزشی و علمی ازامکانات و تجهیزات پیش‌رفته  برخوردار است و نباید حکومت چنین اقدامی را انجام دهد. زیرا بیشترین جوانان بعداز سپری کردن دورۀ آموزشی صاحب کسب و کار شده اند.

وی افزود: « رئیس جمهور باید روی  فرمانی که صادر کرده دوباره فکر کند و آن را لغو نماید؛ زیرا با چنین اقدام، بیش از هزاران جوان بیکار خواهند شد.»

در همین حال، حاجی عبدالحق عیاث با بیان این مطلب گفت: حکومت در مورد فرمان خویش هرچه زودتر اقدام کند در غیر آن، استادان و بزرگان قومی با این اعتراض شان تا قطره خون به مقاومت ادامه خواهند داد.

او اضافه کرده، کشوری که با قلم آباد نشود، هرگز پیشرفت نخواهد کرد. به گفته وی، «اقدامی که صورت گرفته باید از سوی مجلس نمایندگان و اعضای کابینه ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد در غیر آن اجازه نخواهیم داد تا کسی یک مرکز آموزشی را برای زندانیان اختصاص دهد.»

وی تصریح کرد که این مرکز آموزشی و علمی، مختص یک قوم نبوده بلکه از سایر ولایت های دیگر نیز در اینجا آموزش دیده و صاحب کسب و کار شده اند. به گفته وی، حکومت اگر زمینه تحصیل را فراهم نمی‌سازد، آموزشگاه های علمی را تخریب نسازد.

این درحالی است که رئیس جمهور غنی طی یک فرمان، تعمیر انستیتوت اتومیخانیک کابل را برای زندانیان اختصاص داده است که امر خشم مردم و استادان این مرکز را برانگیخته و آنان خواهان ملغا شدن این فرمان هستند.

گفتنی است که انستیتوت اتومیخانیکی کابل در بخش های موتر، برق، سرک سازی و تخنیک از چندین سال بدینسو فعالیت داشته و تاکنون بیش از دو هزار 500 محصیل از این کارگاه علمی وآموزشی سند فراغت بدست آورده و صاحب کسب و کار شده اند.

انستیتوت اتومیخانیک کابل نباید به زندان مبدل گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد