انشعاب-در-حزب-جمعیت؛-نور-به-کودتای-سفید-متهم-شد

صلاح‌الدین ربانی انتخاب عطا محمد نور را به‌عنوان رهبر انشعابی حزب جمعیت اسلامی نپذیرفته و این اقدام را «شبه کودتاهای سفید» توصیف می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: مجمع عمومی شاخه حزب جمعیت به رهبری عطامحمد نور، دیروز پنج‌شنبه(۲۸، حوت) در کابل برگزار شد. 

عطامحمد نور با گرفتن 65 رای تایید از ۷۵ رای، به عنوان رییس شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی انتخاب شد.

صلاح‌الدین ربانی، رییس حزب جمعیت برگزاری این مجمع را خلاف اساس‌نامه خوانده و این اقدام را «شبه کودتاهای سفید» توصیف کرده است.

در نزدیکی محل برگزاری مجمع عمومی حزب جمعیت در هتل استقلال تیراندازی نیز صورت گرفت که طبق گزارش‌ها در آن سه تن کشته و ۴ تن دیگر زخم برداشتند.

آقای نور با نشر اعلامیه‌ای از شورای رهبری شاخه انشعابی جمعیت برای انتخاب او به ریاست این حزب قدردانی کرده است.

وی در این اعلامیه نوشته است: « کسانی که در مجمع عمومی این حزب حضور نداشتند، هر وقت بخواهند «دروازه این خانه بزرگ» به روی‌شان باز است.»
نور برای برگزاری زودهنگام مجمع عمومی در صورت پیوستن سایر اعضای حزب جمعیت به شاخه تحت رهبری او اعلام آماده‌گی کرد. اما صلاح‌الدین ربانی مراسم دیروز را «تجمع دسته‌ای از اعضای انشعابی» حزب جمعیت خوانده است.

به گفته ربانی، دسته‌ای که چند ماه قبل از جمعیت اسلامی انشعاب کرد و عضویت برخی از آن‌ها به حالت تعلیق درآمده، تجمعی را تحت عنوان «مجمع عمومی جمعیت اسلامی» برگزار کردند که به گفته او، هیچ تعلقی به جمعیت نداشت و اعتبار حقوقی نیز ندارد.

این درحالی است که اختلاف‌‎ها بر سر رهبری جمعیت اسلامی میان صلاح‌الدین ربانی و عطا محمد نور از ۸ ماه پیش آغاز شدند و این حزب به دو شاخه تقسیم شد.

شماری از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت در ماه سرطان امسال در محوریت عطامحمد نور با تشکیل کمیسیونی برای برگزاری کنگره این حزب، عنایت‌الله شاداب را به ریاست جلسات شورای رهبری جمعیت انتخاب و صلاح‌الدین ربانی را مخلوع اعلام کردند.

انشعاب در حزب جمعیت؛ نور به کودتای سفید متهم شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد