انفجار-در-برابر-سفارت-روسیه؛-متقی-با-لاوروف-گفتگو-کرد

پس از انفجار در برابر سفارت روسیه در کابل، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی با سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که امیر خان متقی، سرپرست این وزارت به‌خاطر انفجار امروز و کشته‌شدن دو دیپلمات روسی با سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه غم‌شریکی کرده است.

در اعلامیه آمده است که امیر خان متقی به لاوروف اطمینان داده است که تحقیقات همه‌جانبه در مورد این انفجار انجام خواهد شد.

طبق اعلامیه متقی گفته است که دو طرف نباید اجازه دهند که این‌گونه «اقدامات منفی دشمنان، بر روابط نزدیک و مثبت دو کشور تأثیر منفی بگذارد».

وزیر امور خارجه امارت اسلامی به طرف روسی اطمینان داده است که نیروهای امنیتی به امنیت سفارت روسیه توجه ویژه خواهند داشت.

بربنیاد اعلامیه سرگیی لاوروف نیز مراتب تسلیت خود را به‌خاطر کشته‌شدن شهروندان افغانستان ابراز و از تماس تلفنی متقی سپاسگزاری کرده است.

بلخی نوشته است که وزیر امور خارجه روسیه انفجار دیروز  را کار سازمان‌های جنایتکار بین‌المللی خوانده و بر مبارزه با آن‌ها تأکید کرده است.

این انفجار حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش‌ازچاشت دیروز (دوشنبه، ۱۴ سنبله) رخ داد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در توییتی نگاشته است که یک مهاجم انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ناحیه هفتم شهر کابل که می‌خواست خود را در میان جمعیت منفجر کند، قبل از رسیدن به مقصد، توسط نیروهای امنیتی هدف قرار گرفت و مواد انفجاری همراهش انفجار کرد.

وزارت خارجه روسیه گفته است که در مجاورت ورودی بخش کنسولی سفارت این کشور در کابل، «یک ستیزه‌جوی ناشناس یک وسیله انفجاری را منفجر کرده است».

در این انفجار چهار شهروند افغانستان و دو دیپلمات روسی کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسوولیت انفجار دیروز را تاکنون کسی و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

 

انفجار در برابر سفارت روسیه؛ متقی با لاوروف گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد