اولویت-ما-رسیدن-به-توسعۀ-اقتصادی-می‌باشد

رییس اجراییه کشور در دیدارش با وزیر خارجۀ سویدن اظهار داشت که اولویت ما رسیدن به توسعۀ اقتصادی می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: جلالت‌مآب دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر روز (چهارشنبه، ۳ عقرب) در دفتر کارش در قصر سپیدار با خانم مارگوت والستورم وزیر خارجۀ سویدن دیدار و ملاقات کرده و اظهار داشته است که از کمک‌ها و همکاری‌های سویدن با مهاجرین و بیجاشده‌گان داخلی و برنامه‌های موثر موسسۀ سویدن سپاس‌گزاری کرد و ابراز امیدواری نمود که این روند همچنان ادامه یابد.

دوکتور عبدالله عبدالله دربارۀ بهبود روابط اقتصادی و ترانزیتی افغانستان با کشورهای منطقه سخن زد و گفت که اولویت ما رسیدن به توسعۀ اقتصادی می‌باشد.

همچنان، رییس اجراییه کشور با اشاره به سفر وزیر خارجۀ امریکا به افغانستان گفت که پیام واشنگتن به کشورهای حامی تروریسم بسیار روشن بوده است. .

خانم مارگوت والستورم دربارۀ سفرش به افغانستان معلومات داد و گفت که کشورش آمادۀ همکاری در زمینه‌های مختلف با افغانستان می‌باشد.

وزیر خارجۀ سویدن که در جریان سفرش از ولایت هرات نیز دیدار کرده است، از کشت و تولید زعفران در هرات و پیش‌رفت‌های به دست آمده در این ولایت ابراز خرسندی کرد و خواهان گسترش این تجربه به دیگر ولایات کشور گردید.

وی همچنان بر افزایش حضور زنان در نهادهای دولتی و نقش آنها در پروسۀ صلح تأکید وررزید.

در ادامه، دو طرف دربارۀ برگزاری انتخابات پارلمانی، شوراهای ولسوالی‌ها و ریاست جمهوری، مذاکرات صلح در مسقط عمان و روابط افغانستان با کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

اولویت ما رسیدن به توسعۀ اقتصادی می‌باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد