اولین-دادخواهی-در-بامیان-کلید-خورد

صدها تن از باشندگان ولایت بامیان درپیوند به تخریب مجسمه شهید عبدالعلی مزاری وچورو چپاول اموال مردم، دادخواهی را به راه انداختند.

به گزارش افغان نیوز؛ افراد ناشناس، شام سه‌شنبه(۲۶، اسد) مجسمه عبدالعلی مزاری، بنیان‌گذار حزب وحدت اسلامی افغانستان را در شهر بامیان با انفجار بمب تخریب کردند.

مظاهره کننده‌گان، امروز چهارشنبه(۲۷، اسد) در پیش مقام ولایت اعتراض شان را به‌گوش مسوولین امارت اسلامی طالبان رسانیدند.

غلام نبی محمدی به نماینده گی از مردم بامیان به موارد ذیل تاکید کرد:

اول؛ کسانی‌که مجسمه بابه را تخریب نموده‌اند باید از سوی امارت اسلامی طالبان مورد پیگرد قرار گیرد و اگر این کارصورت نگیرد، پشتیبانی ملیون‌ها مردم مخصوصا باشندگان بامیان را از دست خواهد داد.

 دوم؛ ما مجسمه بابه مزاری را ازپول شخصی خود دوباره جور می‌کنیم، اما طالبان باید مسولیت تامین امنیت کنند تا دوباره تخریب نشود.

سوم؛ امارت اسلامی طالبان باید ازدزدی وچپاول اموال عام المنفعه و مردمی جدا جلوگیری کند.

در همین حال، محمدی مولوی مهدی، ریس امنیت طالبان در این دادخواهی، گفت که امارت اسلامی درپیوند به تخریب مجسمه بابه مزاری هیچ گونه نقش نداشته است.

وی افزود؛ ما وقتی این اتفاق افتاد، خیلی به تشویش شدیم و اکنون نگران هستیم و تمام تلاش داریم عاملین این قضیه را دستگیر نماییم.

ریس امنیت طالبان از مردم بامیان خواست که هرکس به اندازه توان‌اش با ما همکار کند تا از چپاول جلوگیری شود.

این در حالی است که بیست سال قبل، طالبان پس از ورود به شهر بامیان، دو مجسمه بزرگ بودا را به دستور ملا محمد عمر، رهبر پیشین شان، با دینامیت منفجر کردند.

اولین دادخواهی در بامیان کلید خورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد