اولین-دغدغه-اتمر-پس-از-سقوط

وزیر خارجه حکومت پیشین کشور از ادامه جنگ بین طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر «عمیقا» ابراز نگرانی کرده‌ و تاکید داشته است که این روند پیامدهای بسیاری بدی برای ثبات افغانستان خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه حکومت پیشین کشور در برگه توییترش نوشته که «دوام جنگ پیامدهای بسیاری بدی برای آرامی و ثبات افغانستان خواهد داشت.» 

او از طرفین درگیر خواسته که به مذاکرات فرصت بدهند و برای مشکلات راه‌حل پیدا کنند. 

آقای اتمر دومین مقام بلندپایهٔ نظام پیشین افغانستان‌است که پس از آغاز جنگ بین طالبان و نیروهای مقاومت موسوم به «جبهه مقاومت ملی» به رهبری احمد مسعود ابراز نگرانی می‌کند.

روز جمعه، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز از طالبان و نیروهای مقاومت خواست که اسلحه شان را به زمین بگذارند و وارد گفت‌وگو شوند.

کرزی در اعلامیه‌ای که در این ارتباط منتشر کرده افزوده: «من پیامدها را به نفع کشور و مردم نمی‌دانم. به همین دلیل‌است که از هر دو طرف می‌خواهم که جنگ تنها راه‌حل نیست، افغانستان زخمی و رنج‌دیده‌است.»

این درحالی است که اکنون جنگ جریان دارد؛ طالبان گفته‌اند که در پنجشیر پیشروی‌ زیاد کرده و مناطقی را نیز تصرف کرده‌اند، اما نیروهای مقاومت با رد این ادعا می‌گویند که طالبان «تلفات سنگینی» را متحمل شده‌اند و در محاصره قرار دارند.

اولین دغدغه اتمر پس از سقوط

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد