اوکراین؛-بایدن-فرمان-وضع-تحریم‌ها-علیه-مناطق-جدایی‌طلب-را-امضا-کرد

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، دستور اجرایی به هدف «تحمیل هزینه‌هایی» در واکنش به اقدام ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را امضا کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رییس جمهور روسیه روز دوشنبه این دو منطقه جدایی‌طلب از اوکراین را به عنوان واحدهای مستقل به رسمیت شناخت. 

هم‌چنان پوتین مجوز حضور ارتش روسیه برای «حفظ صلح» در این مناطق را امضا کرده و گزارش‌هایی از ورود نیروهای ارتش روسیه به این مناطق نشر شده است.

کاخ سفید اقدام روسیه را در تضاد با تعهدات مسکو به دیپلماسی برای حل بحران اوکراین خوانده و گفته است که این مساله حاکمیت ملی اوکراین را نقض می‌کند.

فرمان بایدن، هرنوع سرمایه‌گذاری جدید در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را برای شهروندان امریکایی ممنوع کرده است.

به همین ترتیب، واردات مستقیم و غیرمستقیم و عرضه کالا، خدمات و فناوری از امریکا و یا توسط شهروند امریکا در مناطق جداشده از اوکراین ممنوع شده است.

پس از صدور فرمان بایدن، هرنوع فعالیت به جز موارد استثنایی در مناطق جداشده از اوکراین از سوی این کشور و شهروندانش ممنوع می‌شود و بر آن تحریم وضع شده است.

آقای بایدن به وزارت خزانه‌داری امریکایی دستور داده است که شش مجوز عمومی صادر کند تا اطمینان حاصل شود که فعالیت‌های بشردوستانه و سایر فعالیت‌های مرتبط در این مناطق ادامه یابد.

کاخ سفید گفته است که هدف از این فرمان محدود کردن شانس سود بردن روسیه از «نقض قوانین‌ بین‌المللی» است و مردم و دولت اوکراین از این تحریم‌ها آسیب نخواهد دید.

کاخ سفید هشدار داده است که امریکا با استفاده از صلاحیت خود برای تحریم کردن کسانی که از تلاش‌ها برای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند، تردید نخواهد کرد.

اوکراین؛ بایدن فرمان وضع تحریم‌ها علیه مناطق جدایی‌طلب را امضا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد