اکثر-رسانه‌های-افغانستان-در-۲۰-سال-گذشته-آزاد-نبودند

معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که آزادی رسانه‌ها بدون خودکفایی اقتصادی ممکن نیست؛ زیرا بیشتر رسانه‌ها در بیست سال گذشته، مخفیانه از سوی دولت و حلقات مختلف خارجی و داخلی تمویل می‌شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در رشته توییتری گفته است که  متاسفانه، بیشتر رسانه‌های آزاد در ۲ دهه اخیر گام‌های به سوی خودکفایی اقتصادی برنداشته‌اند. 

وی افزوده که این رسانه‌ها یا از سوی دولت (اغلبا مخفیانه) تمویل می‌شدند و یا هم از سوی حلقات مختلف داخلی و خارجی. بنابراین، اکنون اگر سرنوشت این‌گونه رسانه‌ها زیر سوال می‌رود، نباید تعجب‌آور باشد.

به باور وی؛ رسانه‌ها باید واقعا آزاد باشند اما این آزادی بدون خودکفایی اقتصادی ممکن نیست. زیرا اگر رسانه‌ها با حمایه مالی دولت و حلقات مخصوص به فعالیت شان دوام بدهند، طبعی است که باید به فرمایشات آن‌ها هم تن بدهند و لاف آزادی و بی‌طرفی را نزنند.

آقای سمنگانی می‌گوید: «در شرایط کنونی که ممکن عده‌ی از رسانه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی (نداشتن عوائد کافی مالی) با خطر نابودی مواجه باشند، راه حل بهتر این خواهد بود که یک مارکیت/بازار خوب رسانه‌ی ایجاد شود و هر رسانه طی یک رقابت سالم سهم کم‌وبیش خود را از مارکیت بردارد و فعالیت مستقلانه داشته باشد.»

این درحالی است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: طالبان در افغانستان محدودیت‌های گسترده‌ای را برای رسانه‌ها و آزادی بیان وضع کرده‌اند که در حال حاضر انتقاد و مخالفت را خفه کرده است.

اکثر رسانه‌های افغانستان در ۲۰ سال گذشته آزاد نبودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد