اکثر-مردم-برخورد-حکومت-در-برابر-معترضان-را-نامشروع-خوانده-اند

نظر سنجی که از سوی انستیتیوت صلح، رسانه و حکومتداری خوب انجام یافته نشان میدهد که اکثر مردم برخورد حکومت در برابر معترضان جنبش رستاخیز را نا مشروع میدانند.

به گزارش افغان نیوز: انستیتیوت صلح، رسانه و حکومتداری خوب امروز چهارشنبه (28 – سرطان )، طی نشست خبری درکابل به اساس نتایج نظر سنجی که درباره تظاهرات اخیر و برخورد حکومت با متحصنین داشته است ابراز داشت؛ مردم اعتراض و حرکت مدنی را به صفت یک ارزش کلیدی جامعه مردم سالار قبول میکند.

انستیتیوت صلح، رسانه و حکومتداری خوب، طبق نتایج نظر سنجی بدست آورده است که %76 درصد مردم درمورد حرکت های مدنی و اعتراضات مسالمت آمیز نظر مثبت ارایه داده اند و %63 درصد مردم از عملکرد و روش های معترضان که به خاطر ادامه حرکت مدنی شان بکار برده بودند، رضایت نداشتند.

محمد رحمتی معاون امور در حکومتداری خوب میگوید:« 66 درصد مردم بخاطر راه بندان و مشکلات که معترضان رویداد اخیر درکابل برای شهروندان ایجاد کرده بودند مخالفت شان را درمورد این نوع اعتراضات اعلام کرده و یک حرکت مدنی خشونت آمیز قلمداد کرده اند.

آقای رحمتی افزود، 76 درصد مردم ازحکومت و مسوولین امنیتی انتظار دارند که باید به متحصنین احترام گذاشته شود و از هیچ نوع  خشونت علیه معترضان استفاده به عمل نیاید.

از سوی هم حمید اکبری معاون امور صلح در این نشست میگوید: 63 درصد شهروندان کشور برخورد حکومت و مسوولان امنیتی را در قبال حرکت های مدنی مردم نامشروع و غیر منطقی  خوانده و 37 درصد مردم،  برخورد حکومت در برابر حرکت های مدنی شهروندان را درکشور منطقی و مشروع قلمداد میکنند.

همچنان انستیتوت صلح، رسانه و حکومتداری خوب پیشنهاد میکند که حکومت و جامعه بین المللی باید زمینه گفتگو های سازنده میان گروهای مختلف را با حکومت فراهم کند. همچنان باید حمایت از رفتارهای میانه رو، صلح طلبانه با مشارکت مردم و جامعه جهانی صورت گیرد.

این درحالی است که انستیتیوت صلح، رسانه و حکومتداری خوب به اساس یافته ها و نظرسنجی های که در پیوند به رویدادهای اخیر خونین درکابل داشته است بیان میدارد که 50 درصد مردم رضایت شان را از موثریت تظاهرات و تحصن اعلام کرده است و 50 درصد شهروندان میزان مخالفت شان را درمورد روش وعملکرد خشونت آمیز معترضان و همچنان راه بندان و ایجاد مشکلات برای مردم گفته است.

 

اکثر مردم برخورد حکومت در برابر معترضان را نامشروع خوانده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد