اکثر-گزارش-های-سیگار-واقع-بینانه-نیست

بانک جهانی اعلام کرده که اکثر یافته های گزارش سیگار واقعبینانه نبوده، زیرا میکانیزم این اداره در جریان بررسی، تمام ابعاد را مدنظر نمی گیرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه بانک جهانی آمده است که گزارش اخیر سیگار بدون شک یک دیدگاهی عمیق را برای دولت افغانستان، تمویل کنندگان صندوق بازسازی افغانستان و بانک جهانی فراهم نموده و یک فرصت مناسب برای بازنگری همه جانبه در راستای چگونگی تقویت و تمرکز هر چه بیشتر روی نتایج و حسابدهی میباشد.

اما قابل ذکر است که اکثر یافته های این گزارش واقعبینانه نبوده، زیرا میکانیزم اداره سیگار حین بررسی تمامی ابعاد چگونگی استفاده از منابع صندوق متذکره غرض تمویل پروژ ها مدنظر گرفته نشده است. بانک جهانی نتایج پروژه را بطور جدی، بر اساس قضاوت مسلکی و یک سلسله ابزارهای دیگر که به شرایط هر پروژه سازگار باشد در مدت زمان تطبیق این پروژه ها پی گیری مینماید.

بررسی های مستقل دیگر نشاندهنده آنست که بنابر شرایط دشوار در افغانستان، صندوق بازسازی افغانستان مناسب ترین گزینه غرض تمویل بودجه ملی است، زیرا مصارف مدیریتی صندوق متذکره اندک بوده و دارای میکانیزم های حسابدهی و شفافیت میباشد. همچنان این صندوق زمینه بحث روی پالیسی ها و گرفتن تصامیم مشترک میان دولت افغانستان و جامعه جهانی را غرض بدست آوردن نتایج کلیدی برای میلیون ها افغان در سراسر این کشور فراهم نموده است.

ما همه به این باور هستیم که در نتیجه کمکهای فراهم شده توسط صندوق بازسازی افغانستان در طی ۱۵ سال گذشته و در اینده  نتایج ملموس در عرصه های مختلف بشمول بهبود و گسترش دسترسی به خدمات صحی، معارف، انکشاف زیربناهای روستایی، بهبود و افزایش محصولات و درآمد های دهاقین میباشد، بدست اورده میتواند.

صندوق بازسازی افغانستان در سال ۲۰۰۲ میلادی غرض تمویل بودجه عادی و پروژه های انکشافی دارای اولويت از طريق يک ميکانيزم هماهنگ، تاسيس گرديد که از سوی بانک جهانی مديريت می شود.

اکثر گزارش های سیگار واقع بینانه نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد