اکرم-خپلواک-به-عنوان-رئیس-اجراییوی-دارلانشا-شورای-عالی-صلح-انتخاب-شد

ریاست جمهوری اعلام کرد اکرم خپلواک نماینده خاص رئیس جمهور در امور سیاسی با حفظ سمت فعلی اش به عنوان رئیس اجراییوی دارلانشا شورای عالی صلح برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:  شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری امروز یک شنبه(13 حمل) در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: خپلواک با آمدن به این شورا می تواند تحولات قابل ملاحظه در ارتباط به صلح در کشور به وجود آورد.

مرتضوی گفت: اشتراک در جلسات کابینه و امنیت ملی، رهبری امور مالی و تخنیکی شورای عالی صلح، تصریح اجرا شدن موافقتنامه افغانستان، تامین هماهنگی فعالیت ها در راستای صلح که از سوی علما و سیاسیون کشور در چهارچوب صلح صورت می گیرد، نظارت و تطبیق پروسه ادغام مجدد مخالفانی که به صلح می پیوندند از وظایف دارلانشاء شورای عالی صلح می باشد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری  متوقف شدن بودجه شورای عالی صلح را رد کرد و افزود که منابع شورای عالی صلح وجود دارد و خبر منع اختصاص بودجه برای این پروسه شایعه ای بیش نیست.

وی همچنان می افزاید که لغو شورای عالی صلح در دستور کار حکومت وحدت ملی نیست و با آمدن خپلواک این شورا جان دوباره خواهد گرفته کارآمدی بیشتر از پیش را خواهد داشت.

این درحالی است که چندی قبل خبر متوقف شدن بودجه شورای عالی صلح رسانه ای شده و شایعاتی در این راستا وجود دارد که گویا این شورا به دلیل عدم کارکرداش منحل خواهد شد.

اکرم خپلواک به عنوان رئیس اجراییوی دارلانشا شورای عالی صلح انتخاب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد