اگر-آمریکا-از-اشغال-افغانستان-دست-برندارد-جنگ-پایان-نخواهد-یافت

طالبان در نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، هشدار داد است در صورت ادامه حضورنظامی شان در افغانستان جنگ حق مشروع ماست.

به گزارش آژانس افغان خبر: ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، در نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است  تمامی کشورهای  که دراشغال افغانستان دست داشته اند به تلاش های سیاسی، نظامی و تبلیغاتی به منظور شکست مقاومت این کشور دست زده اند؛ اما نتوانسته اند این مقاومت را از بین ببرند.

در این نامه آمده است که ملت رنجدیده افغانستان به معنای واقعی اراده پایان دادن به جنگ را دارند؛ اما این را هم می‌دانند که عامل اصلی جنگ جاری وجود اشغالگران خارجی در این کشور است.

سخنگوی گروه طالبان با اشاره به این که افغانستان متعلق به گروه های حکومتی نیست  اظهارداشت: این کشور بنا به تمامیت ارضی، و دفاع از منافع ملی که متعلق به ملت است درطول تاریخ استقلال و آزادی را در سطح منطقه دارد.

براساس گفته های مجاهد دراین نامه، ازافغانستان درهیچ تاریخی به عنوان سرزمین ضد امنیت و منافع دیگران استفاده نشده است و مردم این کشورنه در گذشته اشغال شرقی را پذیرفت و نه امروز تجاوز غربی را می‌پذیرد.

ذبیح الله مجاهد اعلام می کند که مردم جنگ را برای کسب حق خود افتخار بزرگ می‌داند و جنگ به گروه‌های کوچک و یا افراد محدود نیست بلکه قیام مردمی سرتاسری تمام  اقوام موجود در افغانستان است.

مجاهد تاکید می کند که گروه طالبان برای هر اقدام خود دلیل دارد و این موجب افزایش اعتبار سیاسی این گروه شده است و با کشورهای منطقه و جهان حتی سازمان ملل متحد روابط و تفاهم دارد.

او مدعی شد که این گروه در تمام اقوام افغانستان ریشه دارد و بیش از 50 درصد خاک افغانستان را تحت کنترل دارد.

سخنگوی طالبان علاوه نموده در سطح افغانستان، منطقه و جهان این اجماع به وجود آمده که جنگ افغانستان بیش از این به نفع هیچ طرفی نیست.

وی در خطاب به ترامپ گفت: جنگ افغانستان که توسط ارتش شما آغاز شده است که باید آن  را کنترل کنید.

ذبیح‌الله مجاهد در پایان نامه به دولت جدید آمریکا هشدار داد: اگر نیروهای آمریکایی به اشغال افغانستان ادامه دهد جنگ حق مشروع این گروه است.

 

اگر آمریکا از اشغال افغانستان دست برندارد جنگ پایان نخواهد یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد