اگر-امریکا-نمی-تواند-صلح-بیاورد،-قرارداد-امنیتی-لغو-شود

معاون اول مجلس نماینده‌گان اظهار داشته است که اگر امریکا و ناتو نمی توانند در افغانستان صلح بیاورند پیمان امنیتی لغو شود

به گزارش افغان نیوز: همایون همایون، معاون اول مجلس نماینده‌گان افغانستان که در نبود رییس این مجلس جلسه را پیش می‌برد، اظهار داشت که حمله‌های راکتی پاکستان را شدیدا محکوم می‌کند اما با محکومیت چیزی نمی‌شود.

آقای همایون گفت نماینده‌گان می‌توانند در مورد موضوع کنر یک تصمیم جدی داشته باشند و از صلاحیت ‌شان با اتحاد و اتفاق درست استفاده کنند.

او اظهار داشت که قرارداد امنیتی که بین افغانستان و امریکا صورت گرفته، در مورد آن بحث شده، ماده‌وار خوانده شود و اگر امریکا و ناتو توان‌مندی ندارند در افغانستان صلح بیاورند، این پیمان باید لغو شود.

معاون اول مجلس نماینده‌گان اظهار داشت که ضرورت به این نیست که پیمان امنیتی وجود داشته باشد و در عین زمان فیر شود(راکت‌های پاکستان) اما کسی اقدام نکند.

با آن‌که حکومت افغانستان به ویژه در سه سال اخیر بارها تقاضای توقف این حمله‌ها را از مجراهای دپلماتیک کرده، اما نظامیان پاکستان اخیرا آن را بیش از هر زمان دیگر افزایش داده‌اند.

هفتۀ گذشته وزارت دفاع اعلام داشت که به نیروهای افغانستان در مسیر خط دیورند دستور داده تا در هر جایی که نظامیان پاکستان اقدام به موشک‌پراگنی کردند، با تمام توان به حملۀ آنان پاسخ دهند.

اگر امریکا نمی تواند صلح بیاورد، قرارداد امنیتی لغو شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد