اگر-حکمتیار-خوب-می-بود،-مردم-با-کفش-به-دهنش-نمی-زدند

عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگرۀ ملی افغانستان در واکنش به اظهارات گلبدین حکمتیار گفت که اگر رهبر حزب اسلامی در میان مردم محبوب می بود، شهروندان ولایت هرات با کفش به دهنش نمی زدند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگرۀ ملی افغانستان، روز چهار شنبه(27، سرطان) طی یک نشست خبری گفت که مردم حق دارند هویت شان را تعیین کنند و داکتر عبدالله یک پشتون است و تذکره کنونی اخذ نکرده و نمیخواهد که تفرقه در افغانستان راه اندازی شود.

وی افزود؛ هیچ رهبری مثل حکمتیار جاده ها را مسدود نکرده است، زیرا سایر احزاب مثل حزب اسلامی پول دولتی در اختیار ندارند که صدها نفر گارد داشته باشند. گلبدین خیال کرده مانند گذشته می تواند قتل عام کند، درحالی که اگر خوب می بود، مردم هرات با کفش به دهنش نمی زدند.

آقای پدرام تصریح کرد که حکمتیار امروز علیه ایران و شیعه موضع گیری می کند، درحالیکه اگر ایران بد بود پس چرا در آنجا زندگی اختیار کردی و آنروز که به منافع تو بود خوب بود اما حالا بد شده است.

رهبر حزب کنگرۀ ملی اظهار داشت که هزاره ها یک قوم کلان در افغانستان است که نمونه مدنیت در این کشور می باشند، بنابراین مسائل ایران و دیگر کشور ها هیچ ربطی به افغانستان ندارد.

این درحالی است که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی روز گذشته طی یک کنفرانس خبری گفت که کسی جرأت ندارد نام افغانستان را تغییر دهد.

اگر حکمتیار خوب می بود، مردم با کفش به دهنش نمی زدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد