اگر-درد-مردم-ما-را-حرکت-ندهد،-انسان-نیستیم

رییس جمهور غنی در دیدار با مسوولین محلی و آسیب دیدگان ولایت پنجشیر گفت که درد و رنج مردم سبب شده که ما اینجا بیاییم و اگر این مورد ما را حرکت ندهد، خود را انسان گفته نمی توانیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در حالیکه از سوی شماری از مسئولین ملکی و نظامی همراهی می گردید، پس از بازدید ساحات آسیب دیده، با مسئولین محلی و مردم ولایت پنجشیر در مقر آن ولایت دیدار کرد.

عیدیمحمد طارق یکتن از بزرگان ولایت پنجشیر گفت که حضور رئیس جمهور برای ما یک پیام اخلاقی و عاطفی داد و تا زمانیکه رابطۀ حکومت و مردم بر مبنای اخلاق و عاطفه استوار باشد، مردم و حکومت هیچگاهی به شکست مواجه نمی شوند.

رئیس جمهور غنی در پاسخ گفت که نظام مردم سالار، یک نظام عاطفی است. درد و رنج مردم سبب شده است که ما اینجا بیاییم و اگر درد و رنج مردم، ما را حرکت ندهد، خود را انسان گفته نمی توانیم.

اشرف غنی به وزارت های زراعت و انکشاف دهات دستور داد که بخاطر بازسازی جوی های تخریب شده، روی یک سیستم آبیاری و اعمار جوی ها کار کند و همچنان وزارت انکشاف دهات حصۀ اول پنجشیر را در اولویت برنامۀ میثاق شهروندی قرار دهد و در زمینۀ رسیدگی به ابعاد دیگر حادثه مانند قطع برق و تخریب راه ها، بعد از بررسی ها اقدام شود.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که روی یک مدل برای دریای پنجشیر کار صورت گیرد تا جلو حوادث گرفته شود. وی با اشاره بر اینکه ابعاد این حادثه وسیع است و در زمینۀ فراهم آوری امکانات از هیچگونه تلاش دریغ نخواهد شد، افزود که روی ایجاد سیستم مدیریت سیلاب ها و مدیریت آب و بندهای پنجشیر، کارهای بیشتری صورت خواهد گرفت.

آقای غنی به ندیمه سحر رئیس ادارۀ تعلمیات تخنیکی و مسلکی، هدایت داد تا نهادهای آموزشی صنعتی و حرفوی را که باعث کاریابی در این ولایت گردد، ایجاد نماید. همچنان وی به مسئولین مربوطه هدایت داد تا روی انکشاف ولایت پنجشیر در همکاری با والی آن ولایت، کار نمایند.

این درحالی است که روز گذشته در اثر فرو ریختن احتمالی یخچال‌های طبیعی و سرازیر شدن سیلاب در اطراف حوض "پس کندا" در ارتفاعات کوه پیشغور ولایت پنجشیر، 500 خانه صدمه دیدند و ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

اگر درد مردم ما را حرکت ندهد، انسان نیستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد